Ta bachelor i grafisk design uten å dra til utlandet.

Ta bachelor i grafisk design uten å dra til utlandet.

Innleggav Viktorpe » tor 15.09.2011 1:22

Hei! Så jeg holder foreløbig på med mitt andre år innen grafisk design på Norges Kreative Fagskole. Det virker som om det er obligatorisk for alle som går på NKF å ta bacheloren sin i utlandet. Det jeg lurte på var om det var noen som viste om det er noe mulighet til å ta bachelor i norge utenom å miste de to årene jeg snart har gjenomført? Har sett at det er noen universiteter som tilbyr en bachelor online (som f.eks http://www.academyart.edu/), men vet ikke om det er mulig å fortsette på dette etter 2 år på NKF og så ta det siste året online?
medlem i 151 måneder
 

Re: Ta bachelor i grafisk design uten å dra til utlandet.

Innleggav Maggusn » søn 25.09.2011 22:47

Begynte i høst på grafisk design på NKF og vi fikk beskjed om at NKF vil snart tilby bachelor på sine skoler. Kanskje så fort som til neste høst. Vi fikk ikke noe utfyllende informasjon, men om du forhører deg på skolen vil de helt sikkert kunne si deg noe mer. :)
medlem i 178 måneder
 

Re: Ta bachelor i grafisk design uten å dra til utlandet.

Innleggav vincenthasselgard » fre 30.09.2011 11:02

Westerdals School of Communication tilbyr 3 års bachelorstudie i grafisk design.
medlem i 150 måneder
 

Re: Ta bachelor i grafisk design uten å dra til utlandet.

Innleggav åttitre » fre 30.09.2011 11:18

De fleste skoler i utlandet har en policy på at du må ha 50% av studietiden på deres skole/universitet for godkjent Bachelor. Den gode nyheten er at mange skoler lar deg bruke dine 2 år fra NKF for å fullføre. Kan hende at NKF har et samarbeid med universitet i England. GoStudy Norge (http://www.gostudynorge.com/) kan svare deg på det meste om skoler/universiteter og hvor mange år ekstra som kreves for godkjent Bachelor.

Jeg vet det var snakk om en skole i England som lot deg ta 1 år for å fullføre Bachelor. Mener at GoStudy kjenner til skolen om du tar kontakt.
Siden det er vanskelig å begynne midt i et skoleår, må mange ta 2 år og ikke 1.

Nå hører det til at jeg har ikke studert på noen år, men var selv i utlandet og fullførte en Bachelor. GoStudy hjalp meg med det meste :)

Studie i utlandet er herlig :bitchin: Misunner deg veldig om du får muligheten :rolls eyes: (Jeg vil tilbake...) hehe
medlem i 239 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]