Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav SinnSykShit » ons 23.03.2011 17:07

Hei, sitter å jobber i photoshop nå. Og jeg bruker en del av effektene i 'blending options' under 'layer style' på mange av de forskjellige layersene.
Jeg har f.eks ett layer hvor jeg har lagt på 'bevel and emboss' og 'gradient overlay', og ett annet layer hvor jeg har brukt 'innershadow' og 'stroke'.

Problemet er at når jeg merger layersene sammen så forsvinner disse efektene. Det samme skjer når jeg lagrer som pdf eller tiff osv.
Med andre ord så fungerer kun disse effektene i psd. fila. Men jeg må lagre det som en pdf fil hvor lagene er slått sammen. Men vet ikke hvordan jeg gjør det samtidig som at disse effektene fortsatt skal være der.

Er det noen her som vet hvordan man gjør det?

TUSEN TAKK på forhånd!
medlem i 157 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav iBjorn » ons 23.03.2011 17:53

Jeg synes det raskeste er å lage et tomt layer enten over eller under laget med lagstilene, markere begge lag (hold Shift inne og klikk på lagene) og slå dem sammen (Command + E). I PS finnes det som regel mange måter å gjøre ting på, men dette har ihvertfall funket siden lagstiler kom med Photoshop 6.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav SinnSykShit » ons 23.03.2011 18:31

Takk for svar, men det funker ikke forde....
Greia er at selve effekten som jeg har lagt på i de forskjellige lagene, forsvinner når de slås sammen, det samme skjer om når jeg lagrer som tiff og pdf også.
Og jeg trenger logoen med effektene, i kun ett lag eller ett bilde hvis du skjønner.

Under har jeg linka til to screen shots, det første med alle lagene hvor du ser effektene som er brukt. Det andre når alt er slått sammen, og som du ser på logoen, så forsvinner effektene på bilde nr to.

1. Layers: http://img855.imageshack.us/i/mac11.jpg/
2. Slått sammen: http://img69.imageshack.us/i/mac12.jpg/

Jeg fikk ikke til at bildene ble vist i denne tråden, så jeg måtte linke isteden...
medlem i 157 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav iBjorn » ons 23.03.2011 18:46

Du kan forsøke Command + A (Merk alt) og Edit > Copy merged. Lag en ny fil og lim inn fra utklippstavla (Command + V).

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav SinnSykShit » ons 23.03.2011 19:15

Nei det fungerte ikke det heller.... Effektene blir fortsatt borte!

Prøvde å konvertere hvert lag til smart objects. Det funka sånn halveis, effekten var der, men det ble veldig mye dårligere! Syns det er rart hvis disse effektene kun skal fungere i layers i en psd fil. Så det må jo være en mulig å fikse dette.
Har prøvd å google problemet,men jeg finner ikke noe som hjelper, vet ikke helt hva jeg skal søke etter heller...

Men tusen takk for svar :)
medlem i 157 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav iBjorn » ons 23.03.2011 20:31

Hvilken CS-versjon har du? Hadde vært interessant å få en smugtitt på innstillingene du har brukt i layer styles også.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav EspenIrgens » ons 23.03.2011 21:20

Sjekk om det funker med følgende:
Layer>Layer Style>Create Layers, og så Flatten image?
medlem i 210 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav SinnSykShit » fre 25.03.2011 2:20

Beklager at jeg ble borte litt, fikk en brå jobb så måtte fokusere på den nå...
Skal prøve ut det du sa i morgen EspenIrgens!
btorbo: Jeg bruker cs5, laster opp screenshots i morgen med instillingene jeg har brukt, så kan du se.

Ville bare si at jeg er veldig takknemelig for hjelpen deres og at jeg ikke har glemt denne tråden selv om jeg ikke har svart ordentlig enda, har bare måttet prioritere den andre jobben for øyeblikket.

TAKK!! :)
medlem i 157 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav salsadavid » ons 06.04.2011 13:36

Her er et svar fra noen som har spurt på Adobe sitt forum:

http://forums.adobe.com/thread/375828
medlem i 156 måneder
 

Re: Jeg trenger PHOTOSHOP hjelp.

Innleggav bekiil » ons 18.05.2011 10:04

Har du prøvd å konvertere effektene til layers? Høyreklikk effektene og velg Create Layers.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]