Annonser - hjelp

Annonser - hjelp

Innleggav Mysemink » ons 01.12.2010 22:52

Er sikkert mange tråder om dette tidligere, men jeg trenger litt hjelp til prising av jobb.
Jeg ble kontaktet av et lite firma som lurte på om jeg kunne gjøre noe annonse arbeid for dem. Selv jobber jeg på et trykkeri, men kunne godt tenkt meg å begynne for meg selv en gang med design. Derfor tenker jeg det er lurt å ta på seg noen slike små jobber.
Men jeg aner ikke hva jeg skal ta betalt. Syns dette er fryktelig vanskelig, hvertfall siden dette er ei venninne av mamma, og de er et firma som driver i det små.

Det er snakk om små annonser, 1/3, med bilde/tekst og hva jeg evt. vil ha med. Jeg har med andre ord frie tøyler. I første omgang er det snakk om 4-6 annonser. Jeg vil ikke overprise meg, men vil jo heller ikke underprise. Siden jeg ikke driver med dette hver dag, vil jeg helst ikke ta timespris. Jeg er rett og slett ikke rutinert nok, så det kommer til å bli fryktelig dyrt for dem. :-P

Har dere noen tips?
medlem i 160 måneder
 

Re: Annonser - hjelp

Innleggav skrukketroll » ons 22.12.2010 22:42

Ta utgangspunkt i en timespris (f.eks. 500 kr/t selv om det ikke er spesielt høyt) - også beregner du hvor lang tid det er forsvarlig å bruke og gir prisen ut i fra det - så kan du heller bruke så mye tid du trenger til å begynne med - i lengden lønner jo ikke det seg, men greit til å begynne med.
Det er lurt å utarbeide en mal på annonsene, både for din egen del og for identifisering/gjenkjenning av firmaet... ville kanskje satt en time til malen og 20-30 minutter pr. annonse etter det - avhengig av hvor mye de skiller seg fra hverandre.
medlem i 181 måneder
 

Re: Annonser - hjelp

Innleggav robbi13 » fre 07.01.2011 17:03

Mulig du skrev det, men så det/skjønte det ikke, annonsere hvor?
medlem i 158 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]