Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav arveT » tor 02.09.2010 16:14

Teknologiens "Leger Uten Grenser" er under oppbygning i Norge.
Ingeniører Uten Grenser ønker å kunne hjelpe med de teknologiske utfordringene som hjelpearbeidere står ovenfor i sitt arbeid.

Vi har en utfordring som jeg tror mange av dere kreative mennesker kan hjelpe oss med:
Vi mangler en LOGO!

Logoen vil bli brukt på alt fra nettsider til postere og flyere.
- Den må være skalérbar (helst lages i vektorgrafikk).
- Kunne brukes i svart/hvit i tillegg til evt. farger
- Logoen bør inneholde IUG eller Ingeniører Uten Grenser, og evt. ha undertekst "student", da den også skal brukes for student-organisasjonen.

Vi har satt en frist til 14. September 2010.
Alle forslag er velkommene, og kan sendes inn til iug.ntnu@gmail.com

For de som vil vite mer om IUG vil jeg anbefale http://www.iug.dk

Jeg håper så mange som mulig tar denne utfordringen!

- IUG student, NTNU
Arve Torgauten
medlem i 229 måneder
 

Re: Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav ak » fre 03.09.2010 14:02

Hvorfor gjør dere det? (Jeg antar det finnes en årsak)

Bilde

Hvis dere skal drive med en veldedig organisasjon er det jo essensielt at dere bygger opp en sterk merkevare, samme grunn som at leger uten grenser bruker den franske teksten i de fleste sammehenger.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav arveT » fre 03.09.2010 15:33

Hei.

Ja, det stemmer at det er en internasjonal organisasjon, men problemet er at den er veldig fragmentert, og landene jobber individuelt opp mot hjelpeorganisasjoner, samt at de store (som USA og Canada) har egene prosjekter.
Vi er klar over at dette ikke er en ideel organisering, men da dette bygger på initiativ fra ingeniører i de enkelte land, har det ikke vært en sterk internasjonal oranisasjon vi kan støtte oss på. Med tanken på hvordan arbeidet vi skal bedrive ikke er vendt så mye ut mot de store massene, men mer inn mot hjelpeorganisasjoner og mot teknologer, er ikke dette det største problemet nå.
Vi kommer til å søke sammarbeid med våre naboland (særlig Danmark), som har hatt ingeniører uden grænser i ganske mange år.

Hvis det er noen som vil lage noe basert på noen av de andre lands organisasjoner, er dette også interesant, og vi kan ta kontakt med landets organisasjon med tanke på rettigheter osv.

Et raskt Googlesøk gir mange gode utgangspunkt for inspirasjon.
medlem i 229 måneder
 

Re: Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav arveT » man 06.09.2010 10:36

Beklager "bumping" av tråden, men på grunn av forflyttninger i interne frister, må vi flytte fristen for innsending av bidrag til den 14. September.


(kunne ikke redigere postene mine,så hvis mods kan legge inn dette i en av de to postene mine vil det være flott)
medlem i 229 måneder
 

Re: Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav nicho » man 06.09.2010 11:57

Kanskje et dumt spørsmål siden alle veledighetsorganisasjoner skal ha ting "gratis", men er det noe for for kompensasjon for denne logoen?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav arveT » søn 12.09.2010 22:52

Som de fleste organisasjoner av denne typen, arbeider vi på frivillig basis,noe som fører til at vi har lite middler, særlig i oppstartsfasen. Dette betyr at vi håper at det er folk som er villige til å bruke fritiden sin på å hjelpe oss med dette. Så der er ingeniører belønning, bortsett fra å hjelpe oss, med å hjelpe andre, i tillegg til at personen som lager logoen vi velger, selvfølgelig vil bli kreditert sitt arbeid
medlem i 229 måneder
 

Re: Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav Astronaut » man 01.11.2010 12:06

Jeg ser at fristen er over for lenge siden, men jeg vil likevel linke til Grafills brev til Det Kongelige Fornyings- administrasjon- og kirkedepartementet. Selv om det er en spesifikk sak, er problemstillingen generell. Ville dere spurt en entrepenør om å bygge kontorbygget deres gratis?

http://www.grafill.no/upload/FAD_brev_140910.pdf

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Ingeniører Uten Grenser trenger logo!

Innleggav ak » man 01.11.2010 12:37

@Astronaut

Så det er greit at en ingeniør ber en annen ingeniør om å bidra som frivillig, men grafikere bør man unngå å spørre? Hvorfor det, klarer dere ikke å la være å svare?

Forøvrig viser Martin Biehl at han ikke har satt seg godt nok inn i saken og den involverte lisensen. Ved å sende et wordpress innstikk til en mottager så er man automatisk bundet av GPL lisensen. Man har ingen reel anledningen til å begrense bruken, eller å kreve ekstra betaling i ettertid for andre bruksformer.

Det bør ikke være et problem. Jeg vil tro at Wordpress har åpnet et stort marked for mange med grafisk bakgrunn som ellers ikke ville vært i stand til å levere webløsninger til en konkurransedyktig pris.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron