Tegnebrett

Tegnebrett

Innleggav Martin1979 » tir 06.07.2010 13:59

hei!
Skal kjøpe mitt første tegnebrett og vil starte med noe billig og enkelt, noen som veit om denne vil fungere med Illustrator og Photoshop?

Aiptek HyperPen Mini
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=59 ... roductTabs

Takk for hjelpen!
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
medlem i 188 måneder
 

Re: Tegnebrett

Innleggav Macini » tir 06.07.2010 16:47

Uansett ville jeg lagt på noen kroner og blitt mer fornøyd enn med Aiptek sin, feks denne fra Wacom.
Har sett noen tester av tegnebrett og Aiptek har aldri gjort det noe bedre enn å holde lave priser, dårlig følsomhet respons. Brettet jeg linker til fra Wacom er heller ikke veldig bra, men det er merkbart bedre enn Aiptek. Hvis du finner ut at tegnebrett er noe for deg kan du heller kjøpe et skikelig et etter hvert feks Intuos.
Selv bruker jeg forgjengeren til dette brettet.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tegnebrett

Innleggav jigge » søn 01.08.2010 3:51

Jeg har tegnebrettet som karen over akkurat linket til. Kjøpte det for noen dager siden. Og jeg er veldig fornøyd med den iforhold til pris :)
medlem i 164 måneder
 

Re: Tegnebrett

Innleggav bamboozle » tir 09.08.2011 23:55

Låner denne posten litt.

Hva ville dere satt som pris på ett tegnebrett for en nybegynner/ amatør bruk?
medlem i 176 måneder
 

Re: Tegnebrett

Innleggav Tarkus » ons 10.08.2011 0:35

Kjøpte Wacom Bamboo Medium for et års tid siden, det er et helt utrolig bra tegneredskap.
Har tidligere (10+ år siden) brukt et billig Wacom (str A6) - dette er dobbelt så stort og jeg vil si minst dobbelt så morsomt å arbeide med. Er det mindre blir det mere knotete, og du mister lettere interessen etter en stund.
Alt fra 1700,- og oppover vil gjøre nytten, og vel så det.

http://www.eplehuset.no/produktkategori ... brett.aspx

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Tegnebrett

Innleggav Forth » tor 11.08.2011 10:33

etter å ha prøvd utallige brett i mitt yrke opp gjennom årene ville jeg ikke anbefale noe annet en Wacom til noen.

Produktene er overlegne alt annet når det gjelder byggekvalitet, software, ekstrautstyr som ulike penner, tupper etc samt presisjon på pennen.

Jeg har forståelse for at folk ønsker å kjøpe så rimelig som mulig, men skal du først ha et brett, ikke vri på krona, et upresist brett er et mareritt å bruke, og det kommer til å bli liggende.

Kjøp kvalitet, det lønner seg :)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]