Oppsigelsesfrister for kunder uten avtale

Oppsigelsesfrister for kunder uten avtale

Innleggav musher » ons 28.04.2010 11:53

Jeg driver et enkeltpersonforetak, og vurderer å «kvitte meg» med en av kundene mine.
Jeg har ingen kontrakt med denne kunden – selv om det ikke har vært forsøk fra meg å få i stand en – og det jeg da lurer på, er hvor lang «oppsigelsestid» jeg er pliktig å gi?

Bladet gis ut 4 ganger i året, og jeg tenker da å tilby 1 utgivelse, og også meddele dem rett etter endt produksjon av ett blad. Det gir dem i teorien et halvt år, det bør da holde?

Eller er det regler på slike ting, selv om man ikke er kontrakts- og avtalebundet?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Oppsigelsesfrister for kunder uten avtale

Innleggav taG » ons 28.04.2010 12:14

Tror ikke det er noen regler på slikt. Har dere ingen avtale så har dere ingen avtale.

Det tilbudet du skisserer virker da å være en ganske «skikkelig» måte å avslutte kundeforholdet på ettersom de da har tid til å finne seg en annen leverandør.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Oppsigelsesfrister for kunder uten avtale

Innleggav epifant » ons 09.06.2010 0:37

Jeg synes også måten du skisserte virket grei; gjør "siste" nummer og gi dem beskjed når det er trykket, levert og betalt. Da gir du dem god tid til å finne noen nye, samt at du ikke risikerer å miste betaling (eller hele oppdraget) for det siste nummeret.

Det eneste klusset du kan komme opp i er med tanke på rettigheter til materiell, originalfiler og alt slikt.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]