Vil CS5-pakka inkludere PantoneGoe systemet?

Vil CS5-pakka inkludere PantoneGoe systemet?

Innleggav marihenrikke » fre 09.04.2010 14:15

Noen som vet noe om dette?
Vurderer å kjøpe det digitale biblioteket til Pantone Goe, men gidder ikke det om det følger med CS5 pakka.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Vil CS5-pakka inkludere PantoneGoe systemet?

Innleggav fotojon » tir 13.04.2010 18:53

Det har jeg ikke hørt noe om, og syntes det var rart om vi ikke hadde blitt informert om det. Se bloggen min for utvidet test på Photoshop CS5 :-)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Vil CS5-pakka inkludere PantoneGoe systemet?

Innleggav marihenrikke » ons 14.04.2010 13:59

Okay.

Det begynner å bli noen år siden det kom nå, men det er få som bruker det. Det gir jo dobbelt så mange fargekombo med spotfarger – det er jo et stort pluss. Hva er da drawbacket...

Uansett, Pantone har nå begynt å gi ut den digitale varianten av biblioteket gratis - det får meg til å tro at dette kanskje blir standardmateriale i flere programmer fremover. – Synsing fra min side.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Vil CS5-pakka inkludere PantoneGoe systemet?

Innleggav fotojon » ons 14.04.2010 16:58

Standard har det jo "alltid" vært. Skjønte ikke helt hva du mente med det.
Etter at Xrite tok over har bare flere og flere av deres produkter blitt knyttet hardere opp mot Adobe i form av digitale biblioteker..
Du har ikke ColorMunki?
Der er alle patchene inkludert pluss du har jo mulighet til å spotmåle selv. Fantastisk genialt.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Vil CS5-pakka inkludere PantoneGoe systemet?

Innleggav marihenrikke » tor 15.04.2010 9:08

Jepp, standard har det jo vært siden det kom - dårlig ordvalg av meg. Mente å si at det kommer som standard _i_ adobepakkene, at man ikke trenger å legge det til.

Har ikke ColorMunki, det har stått på listen over ting som bør prøves, kanskje den rykket et hakk frem i køen nå :D

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Vil CS5-pakka inkludere PantoneGoe systemet?

Innleggav fotojon » tor 15.04.2010 12:23

Hehe, ok jeg burde ha tydet det bedre...

Hvis/når du går til innkjøp av Colormunki så forall del IKKE kjøpe design versjonen.(den hvite) Photoversjonen har en del flere funksjoner som er uunværlige.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere