Arrangere sider i InDesign

Arrangere sider i InDesign

Innleggav veparma » fre 26.03.2010 11:59

Hei.

Jeg er relativt fersk med InDesign og jobber med fem andre like ferske på et årbok-project. Vi har et problem etter veldig mye arbeid. Vi har satt opp sider i InDesign, dobbeltklikka på A-master og jobbet utifra det på hvert dokument.

Problemet nå er at vi har trodd vi har satt opp to sider (for det ser riktig ut i A-master view) - og har enten 1 side, evt 2 som er galt arrangert. Dersom jeg klikker på add new page kommer den manglende halvdelen på den sida, så det er ganske greit - problemet er at de blir galt arrangert.

Nesten uten unntak skal det være Facing Pages, altså at et tema får 2 sider som vender mot hverandre. Utifra hva jeg har lest skal trenger man kun å gå på pages taben og dra sidene ved siden av hverandre og arrangere de på den måten. Men når jeg gjør dette forandres ingenting, og jeg ser selvfølgelig etter den vertikale linjen som indikerer at dette er et gyldig sted å plassere siden.

All hjelp settes uendlig stor pris på.
medlem i 223 måneder
 

Re: Arrangere sider i InDesign

Innleggav ompopo » søn 28.03.2010 19:35

Husk at første side alltid er en høyreside, derfor vil du ikke kunne ha de to første sidene vedsiden av hverandre da.

Enkleste er å bare lage 3 sider og arbeide på side 2-3 og ikke eksportere s. 1.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron