Blasse farger når jeg lagrer logoen i GIF/JPG.

Blasse farger når jeg lagrer logoen i GIF/JPG.

Innleggav design_freak » tir 03.11.2009 13:31

Jeg har en kunde som jeg nettopp har laget en logo til. Logoen skal legges ut på kunden sin hjemmeside, og jeg har problemer fordi fargene blir ikke som de skal når den legges ut/når den lagres... Hvorfor blir fargene så blasse?

Jeg har lagret i både GIF og JPG, og fargene er så fryktelig blasse/dystre. Når jeg da ser på original-filen i illustrator (EPS/ai) er fargene normale og sterke.

Det skal nevnes at det er brukt "mesh tool" for å få frem den ønsket effekt som jeg ville ha frem i logoen, er det det som er problemet?

HJELP!
medlem i 173 måneder
 

Re: Blasse farger når jeg lagrer logoen i GIF/JPG.

Innleggav enotodden » tir 03.11.2009 19:17

Kan det være at illustrator bruker en annen ICC profil (tror det heter det) enn resten av oppsettet ditt?
Jeg bruker ikke illustrator stort selv men har gjort slike feil i photoshop mange ganger..
medlem i 173 måneder
 

Re: Blasse farger når jeg lagrer logoen i GIF/JPG.

Innleggav design_freak » fre 06.11.2009 13:01

Fullt mulig, har ikke sjekket det. Takk for svar :)
Jeg har aldri opplevd dette før, i hvert fall ikke med så store fargeforskjeller, fikk helt sjokk. Men nå er logoen i hvert fall levert fra meg med riktige farger ;)
medlem i 173 måneder
 

Re: Blasse farger når jeg lagrer logoen i GIF/JPG.

Innleggav wbmac » søn 08.11.2009 11:56

På hvilket grunnlag er det du vurderer det ferdige resultatet som du har eksportert?

Kan svaret være så banalt at du ser dette på en helt annen skjerm enn din egen?

Jeg vet av erfaring at kombinasjonen mac vs pc, koblet opp mot ukalibrerte standard-skjermer kan gi store utslag i opplevd fargegjengivelse.

My 2 c

;)
medlem i 225 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]