Erstatning for MS Publisher

Erstatning for MS Publisher

Innleggav christianfarstad » tir 01.09.2009 15:52

Hei på dere. Utrolig mye nyttige diskusjoner her.

Jeg har laget noen nyhetsbrev som jeg sender ut på mail. Jeg har brukt MS Publisher til dette (da vi bruker pc på jobben). Privat er jeg skikkeli Apple-geek og kunne tenkt meg å kjøpe tilsvarende programvare til Mac. Jeg har skjønt at det er en del å velge mellom her.

Det jeg har brukt Publisher til er å lage/sende nyhetsbrev, invitasjoner og annen informasjon. Jeg er ingen proff. Jeg har vurdert Photoshop da jeg interesserer meg litt for bilder, men tror kanskje dette programmet er stort å komplekst i forhold til mitt nivå. Det er også en nødvendighet at dokumentene kan sendes direkte på mail fra programmet, da til flere mottakere.

Håper dere har noen gode råd å komme med :)

På forhånd takk!
medlem i 192 måneder
 

Re: Erstatning for MS Publisher

Innleggav EspenIrgens » tir 08.09.2009 18:04

Hva slags mail sender MS Publisher ut? PDF eller HTML-formattert?
medlem i 210 måneder
 

Re: Erstatning for MS Publisher

Innleggav Torbjørn Vik Lunde » ons 09.09.2009 12:35

Apple sin erstatning for Word, Pages er i tilegg til å være ein tekstskrivingsprogram et som også kan gjøre ein del layout i. Pages kan eksportere til PDF om det er formatet du vil levere nyhetsbrevet i.

Men om du skal sende nyhetsbrev på e-post så gjer kanskje mail i seg sjølv ein god jobb. I hvertafall om du vil ha nyhetsbreven i sjølve mailen, og ikkje i eit vedlegg. Den har mange maler du kan bruke til å sende ut «fancy» e-post. Om du ikkje finner nokre malar du likar så trur eg du kan kjøpe nye på nettet.
medlem i 175 måneder
 

Re: Erstatning for MS Publisher

Innleggav christianfarstad » søn 13.09.2009 11:55

sender ut i html-format. Og har en egen layout jeg bruker. vet ikke om det går an å legge den inn i Mail. Har laget den i Publisher.
medlem i 192 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron