Skoler i utlandet, Grafisk Design

Skoler i utlandet, Grafisk Design

Innleggav andiepandie » fre 21.08.2009 11:12

Hei!
Jeg skal i gang med utdannelsen min som Grafisk Designer, og er interessert i å ta denne i utlandet. Som vi alle vet er det mye dårlig design ute i den vide verden, og mange skolemuligheter, som ikke alle kan være like gode.

Derfor spør jeg her om noen vet om noen utdanningssteder i utlandet som holder et godt nivå på området Grafisk Design eller eventuelt Webdesign, samtidig som det helst ikke er ment for unge lottomillionærer. Det er også et pluss hvis det er ment for personer som har noe peiling fra før av. Jeg ser for meg en skole på linje med Westerdals i Oslo, for å gi et eksempel.

Hvor i verden har ingen betydning, så lenge det er utenfor vårt kjære Fedrelands grenser. Takk til alle som kommer med tips!

Mvh, Andreas
medlem i 213 måneder
 

Re: Skoler i utlandet, Grafisk Design

Innleggav skrukketroll » fre 21.08.2009 20:37

Uansett hvor man tar utdannelsen sin handler det i det store og hele om hvor mye man gjør selv. De fleste utdanningene har for lite markedsføring koblet opp mot grafisk design, så jeg ville sett etter noe som har et par tre fag hvor det er inkludert i studieløpet. Ellers kjenner jeg til folk som har vært i Australia og er meget fornøyde med det... flinke er dem og... men jeg husker ikke helt hvor. Sunderland i England skal visst og være ålreit. Men jeg har ikke erfaring fra disse selv dessverre. Lykke til med leitinga.
medlem i 181 måneder
 

Re: Skoler i utlandet, Grafisk Design

Innleggav andiepandie » tir 17.11.2009 2:55

Takker for svar, skrukketroll.
Noen som har noen konkrete skoleforslag, eller info om hvor jeg kan finne ut av hvor lista ligger på dette (altså Grafisk Design studier i utlandet).
medlem i 213 måneder
 

Re: Skoler i utlandet, Grafisk Design

Innleggav thomz_ » fre 27.11.2009 12:06

Hej,

jeg studerer bachelor i grafisk design på 3. året, ved Skolen for Visuel Kommunikation i Sønderjylland i Danmark. Er for tiden i praksis i et designbyrå i København, som en del av utdannelsen. Er rimelig fornøyd sålangt med utdannelsen. Ellers er der jo den Grafiske Højskole og Danmarks Designskole som er verdt å sjekke ut.
medlem i 172 måneder
 

Re: Skoler i utlandet, Grafisk Design

Innleggav hannamto » ons 17.02.2010 21:09

Hei
jeg slenger meg med her jeg. Studerer første året på nkf, men vil nå gjerne til utlandet! Er så utrolig mange valg, og vet ikke hvilke steder som er best. Jeg har hvertfall sett endel på gostudy, kilroy, across the pond og ansa. Er mindre utvalg, men noen av de beste skolene, plus at du får hjelp med søkeprosessen ;)
medlem i 170 måneder
 

Re: Skoler i utlandet, Grafisk Design

Innleggav Marbella Design Academy » søn 29.04.2012 12:45

Hi ! 8-)
Have you considered to come to Spain and study design?
Marbella Design Academy has a lot to offer you. Interior Design, Fashion Design and Graphic Design courses at Bachelor Degree level. Tuition to a high academic level, taught in beautiful surroundings.
The Academy is State Recognised by the Ministry of Education.
Best weather in Europe with 330 sunny days per year.
Easy to find apartments : Price example: A 3 room really nice apartment for 300 to 400 Euros per month. Most student share apartments.
The living cost are as well low: Price example: A drink at a restaurant is 1 Euros a sandwich 3 Euros.
The students are coming from all over the World. More than 40 different nationalities are represented at the Academy.
You can see a Video of the Marbella Design Academy at our website: http://www.designschool.com
medlem i 143 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron