Photoshop ustabilt på Mac

Photoshop ustabilt på Mac

Innleggav Mac Lovin » fre 26.06.2009 8:57

Hei,
Jeg opplever ofte at Photoshop kræsjer på Mac. Spesielt hvis jeg jobber med store filer, som jeg har tatt med fra en PC versjon av Photoshop. Midt i arbeidet så får jeg bare beskjed om at: "Photoshop has quit unexpectedly"...utrolig irriterende. Og Photoshop tar jo heller ikke auto-backup heller.
Jeg forsøker selvfølgelig å gjøre register cleanup, og alt annet, men plutselig dukker det opp igjen. Jeg har søkt masse på Google og finner forslag som Twain driverne osv, men dette har jeg også gjort som anbefalt, men problemet løser seg ikke.

jeg jobber på en iMac 3.06 GHz og har wacom Intuos 4.

Er det noen her som har noen tips å gi ?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Photoshop ustabilt på Mac

Innleggav sortebill » søn 28.06.2009 12:58

Hadde vært nyttig å vite hvilken versjon av photoshop du benytter også

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Photoshop ustabilt på Mac

Innleggav Mac Lovin » søn 28.06.2009 22:49

cs3

:)

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Photoshop ustabilt på Mac

Innleggav sortebill » man 29.06.2009 12:04

Oppdatert med alle patcher osv?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Photoshop ustabilt på Mac

Innleggav Mac Lovin » man 29.06.2009 12:41

jepp

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Photoshop ustabilt på Mac

Innleggav Macini » man 29.06.2009 13:10

Det må ha skjedd noe med installasjonen din. Her virker hele CS3 uten noe problem. Har også tegnebrett koblet til. Har du forsøkt å kjøre OnyX og ta en reinstallasjon av Photoshop? Forsøk også å reparer rettigheter.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Photoshop ustabilt på Mac

Innleggav Mac Lovin » man 29.06.2009 15:20

hei, takk for svar. Jeg har forsøkt å reinstallere og fikse rettigheter osv. Hva er Onyx ?
Ellers så går det som regel veldig greit. Har ikke hatt noen problemer når jeg har startet på en fil fra starten av i photoshop på mac'en. Men 2 ganger nå hvor jeg har tatt emd jobb fra arbeid (hvor jeg bruker phortoshop på pc) så virker det som den begynner å tulle. Gjerne etter at jeg har jobbet en halv times tid, kan det plutselig skje, og andre ganger etter 5 min.

Jeg tror ikke det er noe med Mac'en min, jeg tror det må være enten wacom eller photoshop som har et eller annet problem. For dette problemet kommer både på min iMac og min macBook pro når jeg jobbet på den.

Kanskje det er noe med pc psd fila når man tar den over til mac. Veldig merkelig, får ingen info om hva som har skjedd heller. Og det skjer helt tilfeldig når jeg trykker på en knapp e.l bare mens jeg sitter å tegner med wacom brettet.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron