Hjelp til design av logo

Hjelp til design av logo

Innleggav aktivigrenland » fre 08.05.2009 13:49

Jeg jobber for tiden med nytt design av logo, navnet osv. til vår organisasjon, men ønsker hjelp til å gjøre denne jobben.

Er det noen her inne som kunne tenke seg å komme med forslag til logo og design?

Logoen må kunne stå alene
Logoen skal være illustrativ i forhold til det vi driver med
Navnet må kunne stå alene, og være litt i øynefallende
Ønsker også forslag til farger, altså en fargeguide cmyk, rgb

Se våre nettsider http://www.aktivigrenland.no eller ta kontakt på post@aktivigrenland.no

På forhånd takk!
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav MathiasF » fre 08.05.2009 14:01

Skal det kun være en logo, uten tekst?
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav aktivigrenland » fre 08.05.2009 14:23

Det skal være ett logoelement og teksten "aktiv i grenland". Disse må kunne stå sammen og hver for seg.

Logoelementet bør illustrere hva vi driver med... Aktivitet...
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav MathiasF » fre 08.05.2009 15:01

Ok. Jeg har prøvd meg litt frem, men ikke brukt så mye tid i og med at jeg ikke regner med å få noe igjen for det.

Her her du hvertfall noen forslag fra meg:
Bilde
Bilde

Dråpen skal symbolisere en svettedråpe - man svetter jo når man er aktiv, eller?

Den andre logoen symboliserer egentlig ingen ting, kun a'en i "Aktiv".

Den tredje skal forestille en mann som løper, feks. på en treningsmølle. Kan også være en "G" for Grenland.

Den siste er en vekt, noe som også er aktuelt når det kommer til trening.

:-)
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav aktivigrenland » fre 08.05.2009 19:38

Flott! Jeg har prøvd meg mye frem selv, men vi klarer ikke helt å bestemme oss.

På den ene siden liker vi det abstrakte, men tror også det er viktig at folk raskt ser hva det dreier seg om.

Her et et forslag jeg lagde, men alle har liksom slike figurer. Og så bør det kanskje være noe mindre og enklere. Puuuh... vanskelig dette her altså.

Bilde
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav MathiasF » fre 08.05.2009 20:57

Synes jo den du lagde var bra. Hvordan er det med kun en av de "treningsfigurene"?
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav aktivigrenland » ons 13.05.2009 9:22

Som sagt så er vi veldig usikre på om vi ønsker en slik figur. Derfor er vi her inne og søker innspill og forslag til logo tekst og element.

Skulle det dukke opp noen geniale forslag kan vi være villige til å gi et lite honorar til den som blir valgt.

Jeg synes dine forslag var fine, men kanskje litt for abstrakte....

Det er viktig at man forstår hva dette dreier seg om ut i fra logoen, samtidig skal det være en kul logo som folk har lyst til å gå med (på t-skjorter etc.)
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav Simikk » tor 14.05.2009 23:12

Jeg syntes prinsipielt at du i det minste skal honorere det forslaget dere enten bruker, eller tar videre på et eller annet vis.
medlem i 196 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav aktivigrenland » fre 15.05.2009 8:07

Okei. Et lite honorar til det bidraget vi bruker :-)
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav Alyce » tor 04.06.2009 22:38

Skal ikke si noe i denne tråden jeg :rolls eyes: Særlig siden dette ikke er noen frivillig organisasjon eller veldedighetsgreie, hva med å I DET MINSTE gå åpent ut med en beskrivelse av "det lille honoraret"? Snakker vi 2000 eller 200 liksom?



(jeg blir alltid fascinert over disse trådene, og klarer ikke å holde meg unna, beklager)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav sortebill » tor 04.06.2009 22:43

aktivigrenland skrev:Bilde


Minner meg om; Den gamle telenor logoen, Redd barna logoen, folk i form til Ol (94) logoen.

Jeg foreslår at du forkaster denne ideen, du vil ha noe eget, noe unikt som folk kan forbinde med dette og ikke andre ting.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav aktivigrenland » fre 05.06.2009 9:20

Dette er en organisasjon som er basert på frivillighet, og som heller ikke har mye penger til ting som dette. Så ja, vi snakker om et lite honorar, men hvor mye er jeg ikke sikker på. De som kommer med innspill kan kanskje komme med et forslag selv og så blir vi forhåpentligvis enige.

Eventuelle forslag som kommer kan jo uansett ikke brukes før jeg får filen..... og før den som har laget forslaget får honoraret dersom de er ute etter det.

Jeg trodde kanskje dette var forumet for å få innspill og hjelp... men det er mulig jeg tok feil. Setter ihvertfall stor pris på de tilbakemeldinger som har kommet :-)

Du har helt rett Sortebill. Vi ønsker "noe unikt som folk kan forbinde med dette og ikke andre ting", men vår kreativitet og grafiske kunnskaper strekker ikke helt til, så derfor ønsker vi tilbakemeldinger og hjelp.
medlem i 178 måneder
 

Re: Hjelp til design av logo

Innleggav KriSkj » fre 07.08.2009 20:00

sortebill skrev:
aktivigrenland skrev:Bilde


Minner meg om; Den gamle telenor logoen, Redd barna logoen, folk i form til Ol (94) logoen.

Jeg foreslår at du forkaster denne ideen, du vil ha noe eget, noe unikt som folk kan forbinde med dette og ikke andre ting.


Jeg tenkte HumanEtisk forbund med en fyllatur i Liquify...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere