Illustrator-problemer

Illustrator-problemer

Innleggav chreriksen » søn 29.03.2009 21:12

Heisann,

min Adobe Illustrator CS4 har i det siste ikke oppført seg slik som det pleier å gjøre. Dette var noe som skjedde over natten. Den ene dagen virket det som det skulle, den andre ikke.

For å forklare litt mer konkret hva problemet er så tok jeg tiden på oppstart av programmet:

Klikket på Ai-ikonet i Docken og så ikonet hoppe og sprette i 1:26.7 min.

Videre stoppet ikonet å hoppe og sprette, men prikken under ikonet som indikerer at programmet kjører lyste ikke, og etter 1:41.3 sek kom de velkjente verktøyene og velkomst-vinduet til syne.

Men enda var ikke programmet klart, badeballen spant videre i 52.5 sek før programmet virket som vanlig.

Under hele oppstartsprosessen kunne jeg se i Activity Monitor at Ai (null) ikke svarte og brukte rundt 100% av tilgjengelig prosessorkraft.

Alt i alt tok det altså 4 minutter for å starte Adobe Illustrator CS4 på en MacBook Pro 2.4GHz med 4 GB RAM, 500GB 5400-rpm HDD


Hva kan det være som gjør at dette skjer? Jeg har forsøkt å innstallere programmet på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Illustrator-problemer

Innleggav TDSzevz » man 30.03.2009 9:35

Det kan jo være relatert til operativsystemet.

Har du prøvd å reparert diskrettighetene? Det er alltids verdt et forsøk.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Illustrator-problemer

Innleggav chreriksen » man 30.03.2009 10:33

Reparasjon av diskrettigheter gav følgende resultater, og det så ikke ut som om Disk Verktøy fikk gjort noe som helst.

Disk Warrior har følgende graf å vise til når det gjelder disken

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]