Prising av bokdesign

Prising av bokdesign

Innleggav reddhare » ons 25.03.2009 13:03

Hei,
jeg trenger innspill på prising av en jobb. Det gjelder en bok på ca 80 sider. Jeg skal sette boka med omslag, tekst, bilder (ca 35 bilder). Boken (20x20cm) omhandler yogasøvelser og boken skal tilrettelegges for dyslektikere/svaksynte. Det regnes med noe bildebehandling/fargejustering, men ikke mye dypetsing.

Jeg har jobbet med mye forskjellig innen grafisk design, men ikke satt en hel bok før. Derfor; noen som har peil på hva man tar for dette?

Takk :)
medlem i 184 måneder
 

Re: Prising av bokdesign

Innleggav skrukketroll » ons 25.03.2009 17:00

Å beregne ut i fra timespris er alltid et greit utgangspunkt. Vanlig er vel 6-8 sider i timen for bøker, med litt margin kan du sikkert da regne med å bruke 15 timer. Pluss bildebehandling, og iogmed at den skal tilpasses folk med spesielle behov så ikke noe mindre enn 20 timer. Så ganger du det med timesprisen din.
Om man jobber sakte så mener jeg at det ikke skal gå ut over prisen i stor grad, da må man heller legge seg på en lavere timespris.
Jeg ville sånn umiddelbart sagt et sted rundt 20 000 +mva
medlem i 181 måneder
 

Re: Prising av bokdesign

Innleggav reddhare » ons 25.03.2009 20:51

Takk for svar skrukketroll! Når det gjelder tidsbruken blir 20 timer knapt. Det er snakk om en hel bok, så regner mer tre ukers arbeid enn to dager. Tror jeg sier 30 - 40.000 for hele greia, så får de heller prise meg ned...=-O
medlem i 184 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron