Ny logokonkurranse

Ny logokonkurranse

Innleggav Inbagsolutions » søn 08.03.2009 22:57

Hei !
Jeg har også startet en ungdomsbedrift ved navn Inbag Solutions UB. Vi driver med en type praktiske løsninger for vesker. Vi har lagd en del logoer uten å bli fornøyd og ønsker derfor å outsource det som det heter. En Inbag er en type lomme man, som navnet tilsier, putter inn i en veske. Vi ønsker noe som illustrerer dette, som skal være feminin og elegant med enten "Inbag" eller "Inbag Solutions UB" og kanskje et symbol som en sløyfe eller noe lignende. Dersom noen har en annen innfallsvinkel, så vil dette også vurderes.

Logoen bør helst være klar om 14 dager, derfor haster det ganske mye. Dersom du vinner vil premien være å bli den første eieren av din egen Inbag når de kommer i full produksjon eller en liten pengepremie. Dette kan diskuteres med den heldige vinneren.
medlem i 180 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav Alyce » man 16.03.2009 20:44

En konkuranse der man ikke vet om man får noe for arbeidet, men premien, HVIS man vinner kan diskuteres? Og dette skal i tilegg være en logo som hjelper til med å selge et produkt!?!? Spekulativt arbeid er fysj. Pluss at det for deg som kunde er det ganske mye bedre å velge deg ut noen som du synes ser bra ut, så du kan være med i prossesen og få en logo du er fornøyd med og som representerer ditt produkt på best mulig måte. Så ja, no-spec, litt mer respekt for bransjen tror jeg egentlig alle parter er tjente med ;)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav Inbagsolutions » man 16.03.2009 23:03

Selvfølgelig vil man få noe for arbeidet. Det som kunne diskuteres var hvorvidt personen ønsket en pengepremie eller en Inbag. Jeg syns personlig at Inbag er et bra produkt, men det er mest rettet mot kvinner og det ville derfor være forståelig at vinneren ikke ønsket seg en veske dersom det var en mann. Det har aldri vært noe spørsmål OM det vil bli premie, heller HVA den skal være. Beklager hvis det er oppstått en misforståelse rundt dette =-O
medlem i 180 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav Alyce » tir 17.03.2009 2:28

Hvor mye vil det være snakk om?
Uansett, så hvis jeg setter meg ned i 10 timer og gjør research og skisser og lager en fin logo til deg kan det godt hende at en annen person kommer og lager en som du liker best (jeg vet jo veldig lite om hva du liker), og mao forsvinner 10 timer ulønnet.

Sjekk ut denne siden for mer, og tenk på det neste gang du skal ha grafiske produkter, SÆRLIG til et kommersielt foretak: http://www.no-spec.com/ - Velg deg en designer eller et byrå, betal dem for det produktet er verdt og alle sitter igjen med noe bedre. Du ringer ikke en rørlegger og spør om han kan fikse vasken din, og sier at hvis du er fornøyd med arbeidet han gjør skal han få betalt (som om det var en stor tjeneste du gjorde ham ved å foreslå at oj, han kunne jo tilogmed få litt betaling for arbeidet sitt)
Sist endret av Nicon den tir 17.03.2009 2:38, endret 1 gang
Grunn: Fjernet sitéring. http://mac1.no/regler#paragraf-28

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav Inbagsolutions » tir 17.03.2009 10:18

Det ville være snakk om en Inbag til en verdi av 300kr eller mer (kommer an på modellen) eller en pengesum tilsvarende minimumsverdien av en inbag :-)

Jeg skjønner at det ville vært kjipt å legge masse tid ned i en logo uten å få noe igjen for det, men det har seg nå slik at det er sånn det er i konkurranser. Jeg legger ned ca 20 timer i uka på min ungdomsbedrift nå før NM fordi jeg har lyst til å vinne. Jeg har allikevel ingen som helst garanti for at jeg vil få noe utbytte for dette arbeidet. Jeg ser at du tidligere ikke har hatt noe problem med slike konkurranseer da du har sendt inn et bidrag til Antares' konkurranse som ikke skiller seg så veldig fra denne.

Hadde vi hatt råd til å gå til et byrå hadde vi selvfølgelig gjort det. Jeg nevner igjen at vi er en ungdombedrift noe som betyr at vi har et minimum av kapital og må avvikle bedriften i slutten mai. Det vil derfor ikke være hensiktsmessig for oss å bruke alle pengene våre på en bra logo når bedriften uansett skal legges ned. :-(
medlem i 180 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav steinh » ons 18.03.2009 1:26

ÅH MAN… Lagde gratis logo til min lillebrors ungdomsbedrift, og har nettopp innsett at jeg har undergravd og ødelagt hele bransjen!

Don't stop the hatin'! Du ass Alyce ;( LOL
medlem i 225 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav akira » ons 18.03.2009 7:06

Fliselegging og Gressklipp konkurranse !

jeg skulle gjerne sett noen flislegge badet mitt og klippet gresset mitt, den som legger de fineste flisene og klipper gresset best kan få en limonade eller tilsvarende penge premie :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav amaya » ons 18.03.2009 11:12

I Antares' konkurranse var premien verdt 800kr, det er nesten 3 ganger mer enn hva dere er villige til å gi for jobben..

300kr = ca. 1/2 times betaling for en freelancer, og et kvarter/ti minutter for et byrå.

For all del, skjønner greia med ungdomsbedrift, men 300kr er en lusen premie. Hvis jeg var deg ville jeg hørt på en medier & kommunikasjons-linje. Kanskje det er en klasse der som er interessert i å delta i en slik konkurranse.
medlem i 184 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav Inbagsolutions » ons 18.03.2009 13:17

Konkurransen er avsluttet.. En vinner er blitt kåret ;)
medlem i 180 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav segrov » ons 18.03.2009 16:20

gratulerer med vinner.

guttærrrr, kan det være mulig å skille mellom konkuranser for en liten skolebedrift, hvor man jobber for Fun&Glory, og for en konkuranse for StaoilHydro?
medlem i 249 måneder
 

Re: Ny logokonkurranse

Innleggav pooka » man 13.07.2009 0:11

Enig med segrov her
Trist at det skal lages så mye diskusjon rundt en liten konkurranse.
Hadde jeg lest posten tidligere skulle jeg gjerne sendt et forslag bare for moroskyld.
Det er faktisk slik at man KAN gjøre noe av godt hjerte også...

Håper UB'n deres holder forsatt, likte ideen nemlig ;)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]