Lage logo om igjen i Illu med effekter fra photoshop?

Lage logo om igjen i Illu med effekter fra photoshop?

Innleggav Villemo » man 16.02.2009 10:22

Hei hei har et spørsmål og det haster jo som alt innen grafisk (hehe), men jeg har fått en logo som er laget i Photoshop med effekter : Bevel and Emboss - satin

så kommer dilemaet: Jeg skal få denne trykket i 2 pantone farger, og den ene skal være sølv??? Jeg har fonten og klarer å lage logoen i Illustrator uten problem, men mangler den "skygge" effekten som Bevel gir?

Noen som har vert borti dette før? Setter veldig stor pris på all hjelp:))) :-*
medlem i 186 måneder
 

Re: Lage logo om igjen i Illu med effekter fra photoshop?

Innleggav taG » man 16.02.2009 10:40

Du kan vel kopiere illustrator-elementet inn i photoshop som et smart object? Har ikke jobbet med spot-farger i denne sammenhengen men det bør funke.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Lage logo om igjen i Illu med effekter fra photoshop?

Innleggav kbw » man 16.02.2009 11:02

Du har jo en del effekter i illustrator også, inner/outer glow, drop shadow osv.. Hørtes litt rart ut å bevel/emboss og satin i en logo synes jeg..

Når det gjelder søvfargen, så er det en egen spotfarge. Du trenger en vifte med fargekodene på, så setter du bare den ønskede sølvfargen på de elementene du vill ha sølvfarget. :)
medlem i 199 måneder
 

Re: Lage logo om igjen i Illu med effekter fra photoshop?

Innleggav Villemo » man 16.02.2009 11:22

uff ja det er en litt rar logo, men problemet blir at fargene skal separeres i trykk prosessen og ikke som CMYK, og jeg ser ikke muligheten for å velge spot farger i photoshop, og logoen MÅ trykkes i bare 2 farger og sølv som spesial farge + sort, og da ser jeg ikke muligheten med Bevel effekten på trykk. Blås i:) Tusen takk for hjelpen:)
medlem i 186 måneder
 

Re: Lage logo om igjen i Illu med effekter fra photoshop?

Innleggav taG » man 16.02.2009 11:31

I channels-paletten har du mulighet til å legge til ekstra farger (Spot) der får du også spørsmål om hvordan denne fargen visuelt skal gjengis på skjerm, men denne dukker da opp på separart plate. =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron