Erfaringer fra Hyper Island, Westerdals eller KHiO m.fl?

Erfaringer fra Hyper Island, Westerdals eller KHiO m.fl?

Innleggav amaya » tir 20.01.2009 0:42

Jeg skal søke på div. skoler til høsten. Blir iallefall AD eller Grafisk på Westerdals, Visuell kommunikasjon på KHiO og kanskje Hyper Island(vil gjerne vite litt mer først).

Som plan B søker jeg på Høgskulen i Volda(Media, IKT og Design) og Høgskolen i Gjøvik(Medieteknologi eller Mediedesign). Muligens også Visuell kommunikasjon i Drammen, men er usikker på nivået der?

Utlandet er jeg veldig usikker på. Men om det bir aktuelt, har jeg tittet på Graphic Design hos Middlsex University, University College Falmouth og The Arts Institute at Bournemouth. Noen med erfaringer herfra? Hvilket rykte har disse i bransjen?

Jeg har svennebrev som mediegrafiker fra før av. Føler jeg har fått mye erfaring og teknikker/programvare "i fingrene". Men jeg vil lære mer. Er spesielt interressert i å bli god på CSS og annet nødvendig for å lage websider fra scratch. Det er ikke fordi jeg ønsker meg en jobb som ren webdesigner, men som en grafisk designer som virkelig kan web også. Også vil jeg generelt sett videreutdanne meg innen grafisk design.


Det jeg gjerne vil vite er hvordan er skoledagene på de ulike skolene er lagt opp.
Teori vs. praksis? Typen prosjekter?
Hvor mye selvstudie i forhold til undervisning på skolen?
Valgfrihet innenfor studiet, er det åpent for spesialisering?
Og selvsagt kvaliteten på studiet og andre relevante erfaringer.

Når det gjelder de offentlige høgskolene vil jeg gjerne vite litt om nivået de ligger på, og hvordan man oppfatter skolene ellers i bransjen.

Håper å få høre erfaringene deres ;)
medlem i 185 måneder
 

Re: Erfaringer fra Hyper Island, Westerdals eller KHiO m.fl?

Innleggav Jon » tor 19.02.2009 1:13

Her har du en annen tråd som tar opp det du spør om.

viewtopic.php?p=1941378

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Erfaringer fra Hyper Island, Westerdals eller KHiO m.fl?

Innleggav amaya » tor 19.02.2009 11:32

Jada, den tråden har jeg sett. Til og med svart trådstarter med flere lange innlegg ;)

Men den svarer ikke på det jeg lurer på.
medlem i 185 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron