Jobbmuligheter

Jobbmuligheter

Innleggav Cg » lør 17.01.2009 16:19

Jeg er midt oppi YA via Nav og har ønsker om å ta Multimediadesign på Noroff. (nettbassert)

De vil ha en oversikt over mine muligheter til arbeid etter utdannelsen.
Noen her som kan hjelpe meg? Jeg regner med å ville enten jobbe i et reklamebyrå eller selvstendig. De spør også om hvilke arbeidsplasser jeg kan evt. benytte til arbeidspraksis. Da er det vel reklamebyråer/trykkerier eller evt. noen fra privatmarkedet/en større bedrift?

Utdannelsen gir meg mange muligheter og jeg har allerede som kunstner hatt mange freelanceoppdrag. (logo, reklame, webdesign ol.) Reklamefotograf er også noe jeg ønsker å jobbe som. Hele pakken de tilbyr på studiet ser ut som den passer meg perfekt. Lærer mye om alt, og som freelancer er jo det helt gull!

Trenger også tips over ulike høyskoler som tilbyr tilsvarende utdannelse via nett.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Jobbmuligheter

Innleggav musher » lør 17.01.2009 16:39

Er det denne?
Bilde

Arbeidspraksis og -muligheter
    • pressefotograf
    • førtrykksavdeling i trykkeri
    • reklamebyråer
    • freelancedesigner
    • typograf/deskjournalist i avis/blad
    • webdesigner
    • portrettfotograf

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Jobbmuligheter

Innleggav Cg » lør 17.01.2009 16:47

Ja, det er den.

Tusen takk musher! :-)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Jobbmuligheter

Innleggav musher » lør 17.01.2009 16:51

Selv tenker jeg å ta Webdesign og Webprogrammering med PHP som nettsudier ved Høgskolen i Sør-Trøndelag,

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Jobbmuligheter

Innleggav Ttiger » lør 17.01.2009 16:54

Du kan også lese her:
viewtopic.php?t=213964

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Jobbmuligheter

Innleggav Cg » søn 18.01.2009 10:13

Jeg ser det er mye negativt om mange av disse kreative skolene, men tror at det kommer ann på studenten selv. Har sett her inne og også andre plasser at det både er positive og negative erfaringer om alle skolene som finnes. At jeg har sett for meg Noroff som best for meg er nettopp fordi jeg lærer om så mye. Det er det jeg trenger, litt om masse så jeg kan "gjøre alt" når jeg er ferdig. Aller helst står Statens kunsthøyskole på min favorittliste, men siden det ikke er aktuelt for meg å flytte til Oslo eller pendle er nettbassert utdanning best for min situasjon.

Jeg får heller prøve (igjen) å argumentere for at denne utdannelsen vil gi meg flere ben inn i arbeidslivet og at det vil kunne gi meg jobbmuligheter, noe jeg tror med sikkerhet at det vil. Det er vel sånn i den grafiske verden at de offentlige skolene er mest annerkjent, akkurat som i den "store" kunstverden her i Norge. Å komme seg fram som selvlært kunstner er vanskelig, men ikke umulig. Er man flink, så er man vel det.. Når det gjelder gallerier som tar i mot "ny" kunst, så stiller mange krav til at man har akkurat denne skolen (statens kunsthøyskole) på listen sin for å få lov å komme inn i varmen. Heldigvis finnes det noen jurerte utstillinger man kan komme inn å , å samle på listen sin, så man kan "komme inn" etterhvert denne veien også. Mye mer jobb, men da har man ihvertfall fortjent sin plass.

Er det slik i den grafiske verden også, så vil vel mappen min etterhvert vise talentet?

Uten noen utdannelse kommer jeg jo ihvertfall ikke inn. På denne skolen lærer jeg masse om det jeg kan lite om/eller er usikker på, kreativiteten skotter det ihvertfall ikke på her. Så nå får jeg lage en liste over mulige jobber og aktuelle arbeidsplasser i distriktet og håpe saksbehandlerern min skjønner potenisalet mitt.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Jobbmuligheter

Innleggav lilleN » søn 18.01.2009 12:52

har ikke så mye å komme med annet enn at jeg vil ønske deg lykke til.
har selv akkurat fått godkjent YA og sliter litt med hva jeg skal gjøre ang utdanning osv.
medlem i 183 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]