Eizo eller Apple Display?

Eizo eller Apple Display?

Innleggav pooka » fre 16.01.2009 15:58

På jobb jobber jeg på Eizo CE240W og er storfornøyd med å bruke den.
Jobber for det meste med foto, bilderedigering og litt grafisk arbeid.

Hjemme sitter jeg med en Macbook 13" alu, men jeg kan ikke jobbe med noe mer enn et par timer før jeg blir sliten av å konse på så liten skjerm.

Muligheten min er: å koble til en Cinema Display eller å invistere i en Eizo som jeg har på jobb... Den koster skjorta, men jeg er avhengig av god fargegjengivelse når jeg jobber og lurer da på om Apple sin kan sammenlignes på noen måte med Eizo-skjermen?

Det er jo et saftig prishopp, og jeg vil mye heller like Apple sin pga lite ledningskrøll osv..
Er Cinema Display god i sortniva f.eks?


Tips?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Eizo eller Apple Display?

Innleggav musher » fre 16.01.2009 16:11

Jeg kjøpte denne for noen måneder siden, og er storfornøyd. Eizo det også

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Eizo eller Apple Display?

Innleggav pooka » fre 16.01.2009 16:17

Artig, for etter time opp og time ned, så har jeg sitti å tittet på den der jeg også, flere ganger :)

Men nå er jeg fortsatt ganske fersk på dette med skjerm og riktig fargegjengivelse og svart-nivå. Jeg har ikke fått sammenlignet nok skjermer til å kunne uttale meg enda.

Takk for kjøps-tipset musher :)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Eizo eller Apple Display?

Innleggav skrukketroll » tir 24.02.2009 23:24

Har samme type, bare 30" - eizo er tilstrekkelig, jeg er dritfornøyd, har ikke prøvd apple sine, men har ikke dem en tendens til å ha veldig gjenskinn i skjermen pga. blank overflate?
du finner gode sammenlikninger rundt omkring på nettet
medlem i 181 måneder
 

Re: Eizo eller Apple Display?

Innleggav Linge » ons 25.02.2009 0:05

Jeg kjøpte Apples LED 24", og er også fornøyd, men har ikke prøvd Eizo sin, Svenske MacWorld tester skjermer i siste utgave, Apple får 4/5 og Eizo 5/5, men man må se hva man gjør med skjermen over tid. Jeg bruker den til alt, surfing, skriving, foto osv. Syntes innebygd lader, høyttaler,mikrofon osv passet meg bra. Fargene, og gråskalaen mener jeg er helt topp.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Eizo eller Apple Display?

Innleggav mini_nikko » ons 24.06.2009 0:25

https://medlem.foto.no/cgi-bin/diskusjo ... ?id=398916

Litt om Eizo skjermene. Ville nok desidert gått for coloredge fremfor apple cinema display.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]