Grafisk design ved Nkf?

Grafisk design ved Nkf?

Innleggav Ida R » tir 13.01.2009 18:24

Hei. Jeg har tenkt en god del på å videreutdanne meg som grafisk designer, det er ivertfall den store drømmen. Har tenkt litt på å gå to år på Grafisk Design ved Nkf i Bergen. Har lest litt om erfaringer av NKF generelt, og har lest en del negativt.

Er det noen som har erfaring med Grafisk design ved Nkf?

Og, jeg har fullført 3 år ved videregåande skole til våren, er jeg for ung til å gå der evt. til høsten?
medlem i 183 måneder
 

Re: Grafisk design ved Nkf?

Innleggav knutern » tir 13.01.2009 18:56

Hei. Jeg går en annen linje på nkf i Oslo. Du er ikke for ung til å starte der, antar du vil møte mange der på samme alder, akkurat som jeg har gjort nå i Oslo.
Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med skolen og høre om å komme på besøk en dag sånn at du kan snakke med lærere der om linjen, og også snakke med de som nå er studenter der. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Grafisk design ved Nkf?

Innleggav åttitre » tir 13.01.2009 19:19

Bare å starte. Jeg gikk i Trondheim, men vil tipse om videreutdanning i utlandet etterpå! Det er hvertfall å anbefale ;)
Men mye er også opp til deg selv i studiet, men det lærer du etterhvert :) Lykke til da!
medlem i 240 måneder
 

Re: Grafisk design ved Nkf?

Innleggav Gundrosen » søn 18.01.2009 21:06

Har du noe mer informasjon ang. videre utdanning i utlandet?

Jeg vurderer sterkt å studere grafisk design i utlandet, men har ikke helt klart å sette meg inn i hvor det er bra å studere.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Grafisk design ved Nkf?

Innleggav Alyce » søn 18.01.2009 22:33

Gundrosen skrev:Har du noe mer informasjon ang. videre utdanning i utlandet?

Jeg vurderer sterkt å studere grafisk design i utlandet, men har ikke helt klart å sette meg inn i hvor det er bra å studere.



Både Noroff og NKF (så langt jeg har forstått) har avtaler med universiteter i utlandet, der du kan ta to år i Norge og det siste i utlandet for å få en Bachelor.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Grafisk design ved Nkf?

Innleggav segrov » søn 18.01.2009 22:36

Jeg gikk et år på MI (osm nå er NKF) i bergen. Var et greit grunnkurs, veldig idé og teknikkfokusert. Lite dataorientert. Jeg likte det, men se på det som et kurs som setter deg i stand til å ta en skikkelig utdannelse:)
medlem i 250 måneder
 

Re: Grafisk design ved Nkf?

Innleggav åttitre » man 19.01.2009 19:01

Det er som segrov sier, 1-2år er basics og en fin fin start. Men ingen har vondt av utlandet med tanke på studie, sosiale, kulturer, språk og ikke minst inspirasjon. Når jeg ser tilbake på studiet i Trondheim vil jeg anbefale NKF, men kan ikke tale for skolen i oslo eller bergen. Det er forskjell på skolene og nivået osv...!
Men jeg håper du liker studiet og etterpå løfter rompa di utenfor Norge. Men hold deg i Europa ;)
medlem i 240 måneder
 

Re: Grafisk design ved Nkf?

Innleggav segrov » man 19.01.2009 19:05

Europa er bra, men Australia og nord-amerika har også gode studiesteder innen design.
medlem i 250 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]