Farger i Photoshop

Farger i Photoshop

Innleggav TomAndreas » fre 05.12.2008 17:12

Heisann!

Jeg har laget en grafikk med 2 farger - den er med noen mennesker over en farget bakgrunn. Jeg vil nå gjerne forandre fargen på menneskene, uten at dette skal forringe kvaliteten på menneskene.

Jeg har forsøkt følgende;

Select - Color Range... markerte så fargen jeg ville forandre, for så å gå over med Brush.
- Resultat; Det ble for dårlig kvalitet på selectionen, så kvalitet på bildet ble for dårlig.

Image - Adjustments - Replace Color
- Dette funker mye bedre med tanke på kvaliteten, forandrer jo ikke noe på grafikken, så det er topp. MEN, hvordan i huleste kan jeg få den fargen jeg vil. Jeg ville forandre fargen fra følgende #e3c877 til #d6bb6a. Men da trykket på result iconet i dialogboksen for Replace Color, og skrev inn #d6bb6a, så ble den grønn.... Slidebarene for Hue og Saturation og Lightness forandret seg når jeg skrev inn fargekoden.

Nå vet dere hva jeg har prøvd.

Hvordan kan jeg få til det jeg ønsker å oppnå, å forandre fargen #e3c877 til #d6bb6a på grafikken min, uten at kvaliteten på grafikken blir dårligere!

På forhånd takk!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Farger i Photoshop

Innleggav andersius » man 08.12.2008 16:43

Tror du må kikke litt på Layer Mask, evt. kombinert med Adjustment layers. Litt for stort tema til å gå inn på her. Men det er bare å google.

AB
medlem i 195 måneder
 

Re: Farger i Photoshop

Innleggav Jon » man 08.12.2008 16:49

og vend deg til å jobbe i layers, hvis ikke så er mye av poenget med ps borte.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]