Programblad (teater) - forslag?

Programblad (teater) - forslag?

Innleggav chreriksen » tor 27.11.2008 19:41

Hei,

jeg er ansvarlig for å lage programbladet til Fana Skoleteater i Bergen. Vi er norges eldste og Bergens eneste faste skoleteater som blir besøkt av rundt 3000 bergensere hvert år.

Jeg lurer på hva dere mener er en god størrelse på et programblad. Vi løsriver oss fra tradisjoner og kjører løpet på egenhånd i år og jeg vil derfor høre med flinke mennesker her om hva de mener.

Ellers er jeg veldig glad for innspill, forslag og kommentarer til hvordan jeg kan sette opp et programblad for dette ærefulle skoleteateret.

-Chreriksen

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Programblad (teater) - forslag?

Innleggav Teben » tor 22.01.2009 19:30

Ikke for å drepe håpet ditt e.l., men hva med at du gjør deg noen tanker, skisser, som brukerne siden kan vurdere/ jobbe videre utifra?

Eller er dette en betalt jobb hvor du trenger noen til utformingen?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Programblad (teater) - forslag?

Innleggav Alyce » tor 22.01.2009 21:29

A2
Så bryter du virkelig ut fra tradisjoner, og samtidig, hvis du designer den fett nok kan folk henge den opp på veggen så blir det masse gratis reklame i tilegg

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Programblad (teater) - forslag?

Innleggav chreriksen » tor 22.01.2009 23:49

Jobben er gjort, og jeg gikk for formatet B5.

Resultatet finner dere her. (over 100MB stor pdf, så det kan være lurt å sette det på nedlasting fremfor å se det direkte i nettleseren)

Kom gjerne med kommentarer :-)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Programblad (teater) - forslag?

Innleggav Alyce » fre 23.01.2009 14:22

Du hadde ikke hatt mulighet til å lage en litt mindre jpg-preview eller med litt mer hardcore kompresjon? 100mb pdf er litt tungt

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Programblad (teater) - forslag?

Innleggav chreriksen » fre 23.01.2009 21:41

Tar gjerne i mot forslag til hvordan jeg kan gjøre det. Har ikke hatt noe særlig tid til å kutte og komprimere en del av bildene, så det er blitt en såpass stor fil.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Programblad (teater) - forslag?

Innleggav Alyce » tir 03.02.2009 20:14

chreriksen skrev:Tar gjerne i mot forslag til hvordan jeg kan gjøre det. Har ikke hatt noe særlig tid til å kutte og komprimere en del av bildene, så det er blitt en såpass stor fil.


Kan du ikke velge en hardere komprimering direkte i inDesign/Programmet du outputter pdf'en fra?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Programblad (teater) - forslag?

Innleggav chreriksen » tir 03.02.2009 20:29


Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]