Top Secret template

Top Secret template

Innleggav pianoman » ons 12.11.2008 11:26

Hei! Er det noen som vet av/er kankende gode til å lage elementer i photoshop slik at jeg kan lage en skikkelig "Top Secret Template" til pages?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Top Secret template

Innleggav Teben » tor 22.01.2009 19:36

Hva er det du snakker om?

Du ønsker noe fra brukerne her, såpass har jeg forstått. Da synes jeg det er rett og rimelig at du tar deg tid til å forklare "utfordringen" din på en skikkelig måte.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Top Secret template

Innleggav pianoman » tor 22.01.2009 19:50

Klart jeg kan. (Et litt spark i samme retning: du har jo hatt 2 mnd å lese dette innlegget på så noe annet enn "at jeg ønsker noe fra brukerne" MÅ du ha skjønt.)

Jeg kan sitere meg selv: "Er det noen som vet av/er kankende gode til å lage elementer i photoshop slik at jeg kan lage en skikkelig "Top Secret Template" til pages?"

For å lage noe som ser "CIA, top secret, classified" aktig ut må man lage ulike elementer som:
Ulike stamps: Top secret i rødt, Classified, Firmalogo waterstamped (la oss si CIA ørnen e.l.), andre stamps som måtte være aktuelle.
En spesiell type font: Skrivemaskin font (dette er langt enklere å finne)
etc. etc..

Derfor lurer jeg på om noen som vet av en ferdig template, eller om noen er flink nok til å lage elementene til et slikt template.

Her et et par linker til inspirasjon:
http://www.thuringenmilitaria.com/pictures/document.jpg
http://www.greece.org/cyprus/images%5CCIA3.jpg

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Top Secret template

Innleggav Teben » tor 22.01.2009 20:00

Det er ikke så ofte jeg er innom forumet, så jeg pløyde like greit gjennom hele delen med grafisk design nå.

Jeg tror det beste tipset jeg har er å lete etter dingbats.
Dingbats er fontpakker bestående av ensfargede illustrasjoner, ofte i høy kvalitet, og som alle er skalerbare ettersom de er tegnet i vektor.
Ett søk på google gav meg feks denne: http://www.fonts4free.net/dingbats-army-fonts.htm
Jeg vet at det ikke er nøyaktig det du er ute etter, men håper det gir en slags pekepinn.

Teksturer av gammel papir, kaffeflekker, rammer, blekksøl/blødninger er veldig lett tilgjengelig. De lastes ned og brukes i PS, på lik linje med de som allerede ligger der.

Har du illustrator, og klarer å finne akkurat det du leter etter kan du bruke livetrace for å isolere deler du gjerne vil ha med i din egen template.
Bare husk å ikke overdriv, da blir det stjeling.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Top Secret template

Innleggav pianoman » tor 22.01.2009 20:03

Jeg takker og bukker. Skal lete!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Top Secret template

Innleggav Teben » tor 22.01.2009 20:58

Glemte å nevne at det kalles brushes, det du laster ned og "installerer" i PS.
Altså kaffeflekker, blødninger, og egentlig alt du kan komme på.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron