Tegne / lage oversikt over sitte plasser i klasse rommet

Tegne / lage oversikt over sitte plasser i klasse rommet

Innleggav iRemote » tir 14.10.2008 20:52

Hei, her om dagen (,i går faktisk) kom læreren bort til meg på slutten av siste time, og lurte på om jeg kunne mekke opp en "kul" design oversikt over hvor alle sitter i klassen, siden jeg var så "Macish".
Jeg sa jo ja, og nå har jeg kommet til det stykke, at jeg har ikke noen som helst peiling på hvordan jeg skal lage det, og hvordan det skal se ut!

Derfor strekker jeg meg ut her og håper at enkelte ildsjeler kan komme frem med forslag og eventuelt hjelpe meg frem.

Eneste kriterier er at det skal vise pult etter pult og et kateter som standpunkt utifra hvor man står. Dette skal være på et A4 ark. Det skal se moderne, men samtidig enkelt og pent.

Jeg har en Mac og samtlige foto redigerings program, så om noen har ideer, I wanna hear it!

Tusen hjertelig takk for hjelp, har frist på meg til å være ferdig om to dager!

Mvh iRemote

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Tegne / lage oversikt over sitte plasser i klasse rommet

Innleggav Simikk » ons 15.10.2008 10:26

Mener ikke å hovere: men - dette er jo en glimrende anledning til å lære litt om kurver kontra pixler. Altså, Illustrator - ikke Photoshop. (eller tilsvarende programmer).
Dvs. om om jeg forstår deg rett at dette er noe du kunne tenke deg å lære litt om.

Kort tips: Hold igjen på effektene, gjør det rent, tydelig og forståelig.

S
medlem i 197 måneder
 

Re: Tegne / lage oversikt over sitte plasser i klasse rommet

Innleggav mordi » ons 15.10.2008 12:26

siden det skal "trykkes" vil jeg anbefale å bruke illustrator ;) prøv å lag glatte former. jeg ville tatt utgangspunkt med en svart farge og legge på et par andre farger. som feks grønn og blå :-)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]