Program for å lage GIF animasjoner til Mac

Innleggav strawberry » tir 23.01.2007 21:53

Is there anybody out there?

Har sjekka Google i noen timer for dette! (Jeg MÅ jo være teit!)

Fisket også i en annen nesten likelydende tråd her i forumet i kveld, men jeg har ikke funnet et enkelt, godt og nesten gratis gif-animasjonsprogram som funker like greit som , eller bedre enn, UnFREEz
(UnFREEz is a high-speed Windows application that will take any number of images, saved as separate GIF files, and create a single animated GIF from those images, and it´s absolutely free!)


Har testet ut alle råd og vink i begge gif-animasjonstrådene uten hell! Enten så virker ikke programmene slik jeg ønsker, eller så er de dyre, og tungvinte, med begrenset funksjon, eller så er det OS 9 Classic, som er uaktuelt!

Det programmet jeg leter etter skal brukes av elever i ungdomsskolen, som jobber med enkel animasjon.

Vær så snlii! Kom ikke med tips om iMovie, QuickTime Pro etc. Det er IKKE det jeg spør etter!

Thanx In Advance!

Mvh. Strawberry

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav iAperture » tir 23.01.2007 22:43

Selv om du kanskje ikke vil.

Så vil jeg faktisk anbefale deg å invistere i Photoshop jeg altså.

Om du interesserer deg litt for design og multimedia. web, litt illustrasjon, gif animasjon, posters, bildebehandling. Jeg bare nevner i fleng.

Tror garantert at du vil få mye glede av Photoshop CS2/evt. CS3.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav strawberry » tir 23.01.2007 23:48

Takk for gode råd, DynomiteG!


- men tvilsomt å be ungdomsskoleelever som har fått Mac til jul om å investere i Photoshop for en enkel skoleoppgave?

Agree?

Ja, jeg har Photoshop og mere til, og kan bruke det!

-men det var ikke spørsmålet! :-!

Mvh. Strawberry

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Skywalker » tir 13.02.2007 1:18

Fikk laget animasjon ganske enkelt i Image Ready, men lurer på hvordan jeg får lagret den som .gif? Fikk ikke mye hjelp av det som stod under "help" i Image Ready.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav martin » tir 13.02.2007 1:26

Velg "Save as Optimized" og gjør ønskede valg ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Skywalker » tir 13.02.2007 16:03

Har gjort det, men det blir ikke lagret som animert gif. Du kan enten lagre som HTML eller hver animasjon som egen .gif fil.
--
Fant ut at GifBuilder funker helt ok til å lage enkle Gif animasjoner. Du finner det her: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10438
Moderert av Martin:)
Vennligst ikke dobbeltpost.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav martin » tor 15.02.2007 0:35

Gjorde en test i ImageReady nå.

Lagde testanimasjon: TEST.psd
Valgte Save as Optimized og satte til images only: TEST.gif

NULL PROBLEM ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Skywalker » tor 15.02.2007 0:48

Ja, men du lagret som "images only", altså ikke som en animert gif. Det var det jeg ikke fikk til. Når du lagrer som "images only" lagres hvert bilde i animasjonen som en egen gif fil. Du får med andre ord ikke en animasjon i en gif fil

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav martin » tor 15.02.2007 0:57

Sjekket du min TEST.gif?

For det er i aller høyeste grad en animasjon, og det er den eneste filen jeg fikk ved å lagre som optimalisert og velge images only.

Animasjonen:
Det skal blinke sort og hvit i et ganske ubehagelig tempo.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Skywalker » tor 15.02.2007 2:09

Var ikke oppegående nok til å sjekke nei, men ser det nå. Pussig... Nå funker det selvsagt når jeg gjør det også, men kan banne på at det ikke gjorde det i går. Hva jeg gjorde i går må gudene vite. Sikkert er det i alle fall at jeg nok en gang har brukt alt for mye tid på noe som viste seg å være en bagatell. >:-o

Edit:
Fant forresten ut hva jeg gjorde feil. Jeg åpnet en .jpg fil først og laget deretter layers på den. Det jeg skulle ha gjort var å åpne en tom fil og så legge på layers. Så vet dere det :-D

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav KnethJensen » tir 13.03.2007 4:40

EHM JEG er helt NEWB på cs3.. kan ikke se å finne Image ready?? ehh er Bridge det samme som cs3.. jeg har prøvd å reinstalle for å bare installe image ready men finner det ikke... er jeg helt idiot eller??

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav martin » tir 13.03.2007 9:21

ImageReady er ikke lansert i CS3. Det er kun Photoshop Beta og Bridge som er sluppet som testversjoner, men fullversjoner av hele pakken er like rundt hjørnet.


ImageReady finner du i samme mappe som Photoshop, men da i CS (1) eller CS 2 ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Onkel Sid » tir 13.03.2007 11:07

Hvis du ikke har noe imot å lage en swf i stedet for en gif, så er dette programmet genialt:

http://www.verticalmoon.com/products/swfnslide/

Det er en gratisversjon du kan laste ned...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav KnethJensen » tir 13.03.2007 14:08

AHA :) der kan du se! ja takk takk..hmm hvordan kan jeg få tak i image ready da? Fra cs2? må jeg kjøpe det da? finnes det gratis versjoner...?

Takk for hjelp.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Syfer » ons 18.04.2007 10:40

Jeg trenger å lage en gif ut av et videoklipp jeg har liggende, noen lette metoder ?

Forøvrig trenger jeg å "redigere" videoen slik at jeg kun lager gif av det lille området jeg har bruk for.

Noen forslag ?
medlem i 219 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]