iPhoto library på ekstern FW hd?

iPhoto library på ekstern FW hd?

Innleggav rstange » tir 27.06.2006 23:30

Hei!

Sitter her ser litt på eksterne harddisker, planlegger å kjøpe en for å ha bilder på den. Siden jeg har to macer (en stasjonær + en bærbar) så bytter jeg mye mellom dem, begynner å bli slitsomt å måtte legge inn bilder som jeg allerede har lagt inn på powerbooken inn på powermacen siden jeg bruker begge flittig. Lurer derfor på om jeg kan kjøpe en ekstern harddisk (FW) og la iPhoto library ligge på den, og slik få bildene på begge macene (selvfølgelig ha disken tilkoblet den macen jeg skal bruke)?
Har vært en del plaget med at ting ikke går slik jeg vil når det gjelder mac, så tenkte jeg skulle slenge inn ett spørsmål her før jeg kjøper (siden det er snakk om rundt 2500,-). Slik jeg ser det burde det gå, men ikke alt som burde funke som funker har jeg intrykk av. Kjører Tiger på PBen og Panther på PMen, begge har iLife06... ;)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav AirBook » tir 27.06.2006 23:42

Funker bra, dét! :-)

1) Avslutt iPhoto
2) Flytt Bilder/iPhoto Library-mappen til den eksterne harddisken
3) Hold inne Alt-tasten mens du starter opp iPhoto
4) Lokalisér iPhoto Library-mappens nye plass
5) Avslutt iPhoto og løs ut harddisken
6) Gjenta steg 3 og 4 på den andre maskinen med harddisken tilkoblet
7) Nyt det!

Lykke til!
medlem i 232 måneder
 

Innleggav rstange » tir 27.06.2006 23:49

var det jeg tenkte ;)
tusen takk, da skal jeg bestille meg en ekstern harddisk :-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav jpsalvesen » søn 09.07.2006 18:54

Menne du - bestill en Hi-Speed USB-disk istedet og sørg for å formattere med vfat. Funker på flere maskiner. Tenk hvor irriterende det er om disken er inkompatibel når det virkelig gjelder..

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav rstange » søn 09.07.2006 22:48

skal kjøpe meg en maxtor ekstern disk (one touch)... velger fw siden jeg har en PM uten hsusb... ;)
disken har FW 400 & 800 + USB 2.0 ;)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: iPhoto library på ekstern FW hd?

Innleggav NikolaiFjagesund » søn 10.01.2010 15:30

Tenkte jeg skulle gjøre samme tingen ettersom den interne harddisken min bare har 1.5 gb ledig.
Det jeg dog lurte på er om dette også fungere med en ekstern harddisk som bruker USB? Har en Western Digital one touch.
Den er formatert i FAT 32 format.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iPhoto library på ekstern FW hd?

Innleggav Dr.Pepper » søn 10.01.2010 15:58

1gigabit = 125MB

Da har du lite plass igjen på hdd din. Du kan lagre data på en hvilken som helst hdd, USB eller USB 2.0, firewire, e—sata. FAT32 har en begrensing på 4GB ved overføring av filer, anbefales ikke. Men, må du ha hdd i FAT32 format så er det ikke noe galt i det.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: iPhoto library på ekstern FW hd?

Innleggav NikolaiFjagesund » søn 10.01.2010 16:03

Tusen takk!
Eneste grunnen til at jeg har formatert den i det formatet er pga av at jeg har en pc i tillegg.
Da prøver jeg ut dette nå:)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron