Erfaringer med programvare som følger med Canon kamera?

Erfaringer med programvare som følger med Canon kamera?

Innleggav acko » man 04.07.2005 20:00

Finfint kamera kom i hus for en måneds tid siden. Det fulgte med noe programvare som absolutt måtte installeres: Image Browser 5.1, PhototStitch 3.1, ArcSoft PhototStudio 4.3.

Jeg installerte ikke disse programmene, og alt virker OK med Image Capture og iPhoto, til tross for strenge advarsler i bruksanvisningen til kameraet. Jeg vil helst holde ting på et enkelt nivå teknisk sett og heller ta gode bilder, men samtidig vil jeg ikke gå glipp av nyttige hjelpemidler.

Min erfaring med slike gratis grafikkprogrammer er at de kan være rotete og ikke blir brukt noe særlig når det kommer til stykket. På den annen side kan det godt hende at Canon vet noe om behandling av digitale bilder som jeg ikke kjenner til. Trangen til å installere disse programmene er nesten overveldende når jeg kjeder meg, men det ser ut til at de lager et grensesnitt til kamera i tillegg til Image Capture og iPhoto. Det kan jeg komme til å måtte sloss med til neste gang jeg reformaterer disken. Kanskje verd det hvis de er bedre enn det jeg har. Katastrofe hvis de er så som så. Derfor stritter jeg imot, enn så lenge.

Noen som har erfaringer med Canon-programmer som følger med kamera: Brukervennlighet, funksjoner, pålitelighet, Tiger-kompatibilitet, virrvar med grensesnitt mot kamera.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav desafio » man 04.07.2005 20:16

ZoomBrowser (som vanligvis følger med) er et kjempeprogram! Det er rett og slett det beste billed-browse-programmet som eksisterer (i flg meg)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav acko » man 04.07.2005 20:41

ZoomBrowser (som vanligvis følger med) er et kjempeprogram! Det er rett og slett det beste billed-browse-programmet som eksisterer (i flg meg)


Etter det jeg kan se, er det ikke med i pakken for os x, bare for Windows. ImageBrowser heter det som følger med til Mac. Ikke noe zoom der.
medlem i 227 måneder
 

Re: Erfaringer med programvare som følger med Canon kamera?

Innleggav Brutal » man 04.07.2005 21:29

acko skrev:Finfint kamera kom i hus for en måneds tid siden. Det fulgte med noe programvare som absolutt måtte installeres: Image Browser 5.1, PhototStitch 3.1, ArcSoft PhototStudio 4.3.

Jeg installerte ikke disse programmene, og alt virker OK med Image Capture og iPhoto, til tross for strenge advarsler i bruksanvisningen til kameraet. Jeg vil helst holde ting på et enkelt nivå teknisk sett og heller ta gode bilder, men samtidig vil jeg ikke gå glipp av nyttige hjelpemidler.

Min erfaring med slike gratis grafikkprogrammer er at de kan være rotete og ikke blir brukt noe særlig når det kommer til stykket. På den annen side kan det godt hende at Canon vet noe om behandling av digitale bilder som jeg ikke kjenner til. Trangen til å installere disse programmene er nesten overveldende når jeg kjeder meg, men det ser ut til at de lager et grensesnitt til kamera i tillegg til Image Capture og iPhoto. Det kan jeg komme til å måtte sloss med til neste gang jeg reformaterer disken. Kanskje verd det hvis de er bedre enn det jeg har. Katastrofe hvis de er så som så. Derfor stritter jeg imot, enn så lenge.


Jeg tenker det samme som deg når det gjelder programvare som følger med kameraer, mobiler, usb-pendrives, printere, scannere osv. og jeg installerer dem aldri. OS X har aldri sviktet meg på innebygd støtte for denslags.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav peder » fre 08.07.2005 23:17

Jeg laster bildene ut fra kameraet med ImageBrowser. Får ikke ut videosnuttene med iPhoto.

Liker å kunne brenne bildene på CD etterhvert, i et format som ikke trenger iPhoto for å se på bildene.
medlem i 234 måneder
 

Innleggav acko » fre 08.07.2005 23:26

peder skrev:Jeg laster bildene ut fra kameraet med ImageBrowser. Får ikke ut videosnuttene med iPhoto.

Liker å kunne brenne bildene på CD etterhvert, i et format som ikke trenger iPhoto for å se på bildene.


Det er ingen problemer med å laste ned video i mitt tilfelle, men jeg har ikke prøvd å eksportere video fra iPhoto og har ingen å prøve akkurat nå. Det er sant at det som kommer i iPhoto, har lett for å bli der. Jeg eksporterer de beste bildene til tiff, men det er tungvindt. Godt at det er langt mellom gode bilder.
medlem i 227 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]