Picture package i Photoshop

Picture package i Photoshop

Innleggav RuneJ » tir 19.10.2004 19:02

Hei er det noen her som har erfaring med picture package i photoshop? i såfall vil jeg gjerne komme i kontakt med dere.

Kan jo ta mitt problem i et nøtteskall.

Når jeg sier at sidene i et bilde skal ha visse mål (proposjonalt) så er det jeg får til å printe ikke rett i forrhold til hva jeg har bedt om, den ene siden blir hele tiden litt mindre enn det målet jeg har bedt om.
Dette problemet dukker bare opp under bruk av picture package, skulle tro at målene holdt seg til det jeg har oppgitt men slik er det altså ikke.

Håper noen kan hjelpe meg litt, siden jeg har en sak jeg skal plotte i mange forskjellige formater og det er viktig at målene blir rett med tanke på rammer.
Jeg bruker Photoshop CS.
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Jon » tir 19.10.2004 19:29

mener ikke å fornærme deg nå, men har du sjekka om "document size" (image --> image size) er riktig i forhold til størrelsen du ønsker på print?

ellers så aner jeg ikke hva du mener med "picture packing"

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav RuneJ » ons 20.10.2004 18:10

Vell hvis du ikke vet hva picture package er behøver du egentlig ikke å svare, det har ikke noe med image size å gjøre.
Hvis du vil se nermere på hva picture package er for noe så finner du det uner fil-automate-pickture package.
Meningen er at du skal kunne lage maler til feks plotting, hvis du skal plotte et bilde i mange forskjellige størrelser og samtidig utnytte papirformatet må du nesten bruke denne funksjonen.
Jeg snakker her om storformatsplotting.
medlem i 241 måneder
 

Innleggav RuneJ » ons 20.10.2004 18:13

Takk for svaret Jon beklager det var ikke meningen å svare frekt,
jeg er bare litt frustrert for tiden.
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Jon » ons 20.10.2004 21:30

Den er god den :)

Er vel litt dyrt med plotting, så da er vel det smart, men jeg ville muligens oppsøkt større "grafiske" forum (http://www.storedyret.com) eller andre, hvis du ikke finner noen svar her.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]