Fontproblemer/ ATM deLuxe

Fontproblemer/ ATM deLuxe

Innleggav epifant » ons 21.04.2004 16:08

Jeg har hatt endel problemer med Powerbooken min (G3 Pismo), og tenkte jeg skulle begynne å nøste opp litt i problemene.

Ettersom jeg er grafisk designer, har jeg Illustrator, Quark XPress, Photoshop og ATM DeLuxe på maskinen. I tillegg har jeg et enormt utvalg fonter. Alt lå på maskinen når jeg kjøpte den, og jeg fikk ikke med noe programvare-cd`er..

Rent mac-teknisk er jeg helt grønn, så jeg håper noen her inne kan hjelpe meg litt på vei. Når jeg starter ATM, får jeg opp beskjed om at "ATM var ikke lastet da du startet på nytt. ATM deluxe kan ikke vise eksempler, skrive ut , aktivere eller deaktivere. Vil du fortsette?"

Hva kan dette skyldes? Om det er noen Mac-kyndige i Trondheim som har tid og lyst til å komme over en dag og hjelpe meg, blir jeg voldsomt glad :wink:

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 21.04.2004 16:48

Det høres ut som om ATM extension er skrudd av. Prøv å åpne Extension Manager og se om ATM er huket av eller ikke.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav ePiFaNT » man 26.04.2004 1:22

Den var aktivert gitt... hm.. Lurer på å sende hele spetakkelet inn til InfoCare eller noget. Sikkert bedre enn å sitte å lefle med det selv..
 

Innleggav DJ-Immortal » man 26.04.2004 12:34

Infocare reparerer ikke pismoer. De sender alle til Nederland, det koster over 4000.

Jon
medlem i 246 måneder
 

Innleggav macrules » man 26.04.2004 14:52

Prøv å slett valg fila til atm. Ligger i valg mappa i system mappa.
Flytt den til papirkurven og prøv å start opp atm pånytt. Mulig valgfila er korrupt.
Ny valg fil (preferences fil) blir automatisk opprettet.
Den vil sikkert spørre om serienr så finn fram det på forhånd.
Virker ikke dette kan du bare legge tilbake fila fra papirkurven og overskrive den nye som ble laget.


Ellers kan det kanskje være lurt å surfe inn på http://www.versiontracker.com å se om det er kommet oppdatering.
Selv om det ikke er kommet ny utgave ville det nok være lurt å laste ned atm pånytt og installere pånytt.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav epifant » fre 30.04.2004 10:08

Det funket ikke å slette preference-fila, men etter å ha installert hele kalaset på nytt går alt på skinner :D

Bare få ryddet litt opp nå, så... fant omtrent 1500 fonter, og ca. 130 var nøyaktige duplikater :P


Men uansett, man bukker og takker for hjelpen :)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Font Book

Innleggav iBoy » tir 15.06.2004 0:46

Hva slags operativsystem bruker du da? Hvis du har Panter, så har du jo allerede Font Book installert. Den gjør stort sett samme jobben som ATM Deluxe. Jeg bruker den mye selv, og den virker ganske bra, selv om den kan bli litt ustabil med veldig mange fonter installert. Du kan lett vise, installere, aktivere og deaktivere fonter, og den viser også duplikatfonter.
medlem i 245 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron