Endre roteringsretning i iPhoto?

Endre roteringsretning i iPhoto?

Innleggav Bonna » søn 21.12.2003 5:28

Ettersom at alle de tingene jeg har irritert meg over i OSX har vist seg at man kan forandre på bare ved et tastetrykk (f.eks dobbellagring i iTunes) så prøver jeg å være i det ydmyke gjørnet denne gangen. Hvor kan jeg forrandre roterinsretningen i iPhoto? Når jeg trykker på roter bilde roterer den bildet til venstre. Men jeg tar bildene slik at de blir liggende på venstre siden, og må roteres mot høyre! Da er det MAX irriterende å måtte trykke 3 ganger for å komme rundt!
Hadde vært konge å vite hvor man forrandrer på det! ;)
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » søn 21.12.2003 12:44

Hehe, dette minner om da jeg og Ivar skulle finne ut hvordan å koble macene våre til internett på skolen. (Han kjøpte seg mac i sommer, og jeg i fjor). Vi knotet og prøvde kjempelenge, helt til til han oppdaget en ting: Alt vi trengte gjøre var å plugge i ethernet-kabelen, så var det bare å surfe i vei... Ikke tenk så komplisert, Bonna. Dette er ikke Windows.

For å skifte roteringsretning holder du inne "alt", eller "alternativ". Da animeres ikonet til den andre dreieretningen. Den samme tasten bruker du i iTunes hvis du vil lage spesialspillelister...

:o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav smacmac » søn 21.12.2003 14:00

Dette er farlig enkelt å gjøre. Det er bare gå på valg/preference i iPhoto.
Nederst er det mulig å velge om roteringen skal være mot venstre eller høyre.


Mac er enkelt det!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 21.12.2003 15:17

Funksjonstastene kan bruker i flere iApps. I iTunes blir + knappen (knappen for å lage ny playlist) om til ett tannhjul når du trykker "alt" tasteten. Dette gjør at du kan lage ny Smart Playlist i stede for. Litt enklere enn å måtte flytte musepekeren helt opp til menyen øverst på skjermen. Man kan selvfølgelig også bruke hurtigtaster (eple + alt + n), men, litt artig å vite at funksjonstastene også gjør om knapper av og til. :)

Ang. det PC nettverket, Hooloovoo. Hvis ikke nettverket hadde vært stilt inn med DHCP, så ville dere nok ikke kommet så enkelt på nettverket :). Står den ikke på DHCP som default i OS X?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Bonna » søn 21.12.2003 16:22

Hehe... Nettopp. Der er problemet med å gå fra PC til mac. Man tenker for komplisert! Og da blir det problemer når det er så enkelt som det der!
Liker mac! Tvers gjennom! ;)
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » man 22.12.2003 0:18

Hoho. Ja, å stille inn nettverket er jammen enklere enn i Windows. Synes XP er litt for forvirrende, og 98/me/95 er jo ett mareritt med alle restartene. Det eneste som er forvirrende med OS X er at instillingene i systemvalg overkjører valgene i Internet Connect programmet. Men til gjenngjeld fungerer OS X bedre enn XP når den skal veksles i mange forskjellige nettverk i løpet av en dag. Går som oftest automatisk.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » man 22.12.2003 1:28

Vet svært lite om nettverk, men du har sikkert rett. Sammenlignet med Windows er det ihvertfall en drøm. :o) (for ikke å snakke om å få Win98 til å snakke med nyere Winversjoner i nettverk. De som klarer det stiller i samme klasse som de som hacker Pentagon...)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav sniffer » man 22.12.2003 5:10

Ja, sette opp windows 98 i et windows NT nettverk er jammen noe av det mest latterlige jeg har vært borti. :roll:
Ikke at det ikke fungerer, men passord systemet i 98 er knapt nok kompetibelt med NT nettverket. Ikke særlig gjennomtenkt system.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav thomasb » man 22.12.2003 18:46

Det kan faktisk nesten virke som om Bill Gates og kompani har gjort så nettverk fungerer dårlig mellom Win98 og WinXP/Win2000 med vilje! Bare trøbbel jo!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]