Webdesign.

Innleggav gola » lør 13.03.2004 12:54

Dreamweaver har blitt tregere og tregere ved hver oppdatering, og den nye MX versjonen er nesten ubrukelig på min 1ghz Tibook. Flere sekunders ventetid for selv den minste justering. Likevel må jeg fortsette å bruke makkverket, da jeg har alle sidene mine knyttet til det programmet. Det er vel ikke lenge før de ikke gidder å gi ut mac versjoner lenger (de kan jo ikke ha mer enn én ansatt i mac-avdelingen nå).

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav segrov » lør 13.03.2004 23:39

Det kom en oppdatering til Dreamweaver MX i går (tror jeg) som gir deg dreamweaver 7.01 og som sikkert passer for deg da det gjør dreamweaver litt raskere. Sies det.

Enig at DW er tregt, men ikke ubrukelig, og jeg har tregere mac en deg:)
 

Innleggav thomasb » tir 16.03.2004 9:28

Jepp! Denne 7.0.1 oppdateringen til Dreamweaver MX 2004 skal visst gjøre underverker.

Faktisk noen som hevder at DW MX 2004 ble hele 70% raskere på sin iBook:
http://www.macfixit.com/article.php?sto ... 5075613576

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav gola » tir 16.03.2004 11:57

Takk for tipset! Installerte nettopp og alt virker mye kjappere. Testen er å skifte raskt mellom code og design modus f.eks. - nesten ingen ventetid der nå!

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 16.03.2004 15:50

Så bra! ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav segrov » fre 19.03.2004 1:40

Det var bra å høre. Har gått og tenkt på å skaffe lisensen en stund nå, men har drøyd det litt fordi MX (ikke 2004) er treg. Og så kom den regelen om at det ikke er lov til å oppgradere fra Flash 4 og Dreamweaver 3. Så da måtte jeg ut med full pris for noe som kanskje er litt tregt.

Men hvis 7.01 er blitt raskt, høres det lovende ut:) Gleder meg masse!!

Skal forresten kjøpe rett fra usa, sparer masse penger på det.
medlem i 250 måneder
 

Innleggav LilleHjelper » tor 27.05.2004 22:24

Dropper du la-meg-gjøre-jobben-for-deg programmene, er PageSpinner eller WebDesign geniale programmer 8)

Har du et bildebehandlingsprogram i tillegg og kjenner dine HTML-tagger så har du fort en side lik f.eks. MØhl Media (som forresten er lagd i FrontPage ;) )
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Magnuc » man 05.07.2004 19:42

MX serien er ekstrem treig på Windows også. Jeg kan ikke en gang bruke DreamWeaver og Flash MX 2004 samtidig, da crasher det.

Min iBook på 500MHz (384 RAM) er nesten like rask som min PC på 2.8 GHz (768 RAM) i disse programmene.

Jeg foretrakk Dreamweaver foran Golive da de var på versjon 6 og MX. GoLive ble betraktelig bedre fra versjon 5 til 6 og var da på linje med DreamWeaver, men jeg liker ikke sitemanagement i GoLive i det hele tatt! DreamWeaver har også renere kode.

At man burde bruke DreamWeaver fordi man bruker Flash er total bullshit. Disse to programmene har så og si ingen kommunikasjon mellom hverandre.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ArneArts » ons 04.08.2004 16:37

BBEdit er kongen på haugen!

Selv bruker jeg Dreamweaver til å lage templates, og bryter dem ned og koder PHP i BBEdit. Der har du f.eks syntax coloring på omtrent ALLE programmeringsspråk, auto-indent, FTP-støtte og masse annet snacks.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Jon » ons 04.08.2004 18:22

LilleHjelper skrev:Dropper du la-meg-gjøre-jobben-for-deg programmene, er PageSpinner eller WebDesign geniale programmer 8)


Må si (uten å ha testet de, men lest) så virker de programmene du linket til minst like "la-meg-gjøre-jobben-for-deg" ut som det dreamweaver er. Dreamweaver gir deg bare flere muligheter.

Personlig så jobber jeg stortsett i code-view i dreamweaver, men enkelte ganger er det greit å bruke noen av de mulighetene dreamweaver byr på.

Vil vel også påstå at jeg kan html og css godt.

Som nevnt over, så har ikke dreamweaver og flash så veldig mye tilfelles annet enn at de er laget av samme produsent. Vil vel påstå at programmene er lagt mer tilrette for å sammarbeide mot hverandre, uten at de bruker samme "teknologi", hvis jeg kan kalle det det.

Dreamweaver er i allefall min favoritt, nå skal det også nevnes at jeg ikke har brukt go-live på mange versioner.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav gribuz » ons 04.08.2004 19:12

jeg bruker GoLive for og lage alle sidene mine, ihvertfall den grafisk delen. Deretter hopper jeg over i BBEdit og fikser og trikser på htmlkoden :wink:
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Jon » ons 04.08.2004 20:28

å? Jeg lager den grafiske/visuelle biten i (somregel) photoshop og css, for så å bruke (x)html til å "pusle" bitene sammen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav iBoy » ons 04.08.2004 21:51

Jeg har laget min hjemmeside i GoLive uten å kunne en eneste HTML-kode da jeg startet, og det kan jeg fremdeles ikke.

Jeg kjenner ikke noe særlig til de andre alternativene, men GoLive er iallfall veldig enkelt å bruke synes jeg, spesielt når man behersker de andre Adobe-programmene fra før.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Jon » ons 04.08.2004 21:59

alt til sitt bruk, det er nok endel mer avanserte bruker-"metoder" av go-liive og.

Uansett, så bør du jo kunne basic html skal du drive med web. Du må (les. bør) rydde opp i koden før du legger den ut på nett.

Validerer f.eks hjemmesiden din med w3c's sine standarder?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav OlaE » ons 04.08.2004 22:08

det er jo mange som sier at man bør kode først, for så å mekke design. Men for min del har jeg funnet at det er motsatt, jeg lager et midlertidig design først for å vite hvordan php skal returnere data, slik at de kan flettes inn i designet, og om det trengs så kan man fikse så det midlertidige designet blir litt penere.
medlem i 239 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]