Font Book

Font Book

Innleggav nick » man 10.11.2003 16:38

Har nettopp installert Mac OS 10.3 (oppgradering) og det meste ser ut til å funke bra bortsett fra Font Book. Når jeg åpner programmet er vinduet helt tomt, og den lille sirkelen roterer som om programmet leter på harddisken. Den har nå stått slik i 30 minutter. Jeg har ikke installert noen ekstra fonter i noen av font-mappene og font-arkivet mitt ligger på en annen maskin. Har endel prosjekt-mapper som inneholder noen fonter.

Når jeg velger «Font Book Help» fra hjelpemenyen får jeg ingen treff i Mac Help (som forøvrig skjer i endel andre programmer også).

Noen som har en idé om hva det kan være? Har kjørt Software Update og installert det som finnes av oppdateringer til systemet.

Mac OS 10,3 - G5 1,8 GHz

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav nick » man 10.11.2003 22:13

Etterhvert så det ut som om det var mer enn Font Book som ikke fungerte slik det skal. De fleste i-programmene og Safari, Finder m.m. begynnte etterhvert å kræsje i hytt og pine så jeg installerte systemet på nytt. Gjorde det fra scratch denne gangen, og ting fungerte mye bedre etter det, også Font Book.

Så til andre som skal over til Panther: Ta en clean install. Litt mer arbeid, men det ser ut som om det fungere bedre.

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Jepp

Innleggav Hooloovoo » tir 11.11.2003 11:48

Har samme erfaring selv - ta en clean install ellers blir det bare rot. Men gjør man det, får man sannelig en helt ny maskin også!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav artofdesign » tir 11.11.2003 12:19

Jeg har også hatt samme problemet!
Jeg måtte reinstalere hele systemet!

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav sniffer » ons 12.11.2003 15:32

.. Eller gjør som meg.

(Sånn zirka korrekt framstilling for hvordan jeg gjorde det...)
1. Aktiver root.
2. Fjern din gamle Jaguar befengte bruker konto i root via kontroll panel. Den gamle mappen blir automatisk tatt vare på i en egen folder.
3. Opprett en ny konto med samme bruker navn etc som den gamle kontoen.
4. Gi den ny kontoen administrator rettigheter.
5. Kopier over de innstillings filene og dokumentene du trenger ifra den gamle kontoen.
6. Logg ut og logg inn. Da-thaahh!

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron