Indesign er treeeeeeg på rubrikk

Indesign er treeeeeeg på rubrikk

Innleggav Richard » tor 11.09.2003 14:10

Hei vi prøver og gå over til Indesign, men å brekke rubrikk i id er håpløst, det går så tregt at det er kvalmt, alt hakker, maskinen er en dual 1,2 g4 med mer en nok minne, hva er galt? er virkelig id så dårlig?

Richard :cry:
 

Innleggav simen » fre 12.09.2003 14:48

OS 9 eller OS X ?

Om du ikke vet dette så er det...

1.5.2 eller 2.0

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Gjest » man 15.09.2003 8:35

Vi kjører 9,2 på dual g4 1,2ghz og 10.2.6 på en G4 867 mhz, versjon 2.0.2 av InDesign.

Trenger hjelp, bytter snart tilbake til Pagemakek
 

Innleggav simen » man 15.09.2003 11:21

Gjelder problemene på begge maskinene ? Eller bare på 9.2 og 1.5.2 ?

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Gjest » tir 16.09.2003 23:14

Det går like tregt på begge, 4-5 sek, på å utføre en operasjon, maskinvaren er det ikke noe problem med, både quark og pagemaker ruler på tilsvarende sider, det er indesign som umulig kan kreve såpass mye til å være et fullværdig dtp program, noe er spikka gærnt, mener det er programmet isåfall, er de svakt
 

Innleggav thomasb » ons 17.09.2003 14:08

Jeg ville slettet alt som har med InDesign å gjøre på maskinen, og lagt det inn på nytt. Før du gjør det, kan du jo prøve å bare slette preference filen(e) til InDesign 2. Preference filer kan lage trøbbel.

Fortell oss hvordan det går :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Richard » søn 21.09.2003 1:00

Løsningen blir å kjøpe en ny g5, eller gå over til pc, men det vil de nok ikke her på jobb..har prøvd det meste nå, og regner med at det er dokumentene som er for tunge for indesign. men en ny g5 er ikke å forakte :D
 

Innleggav simen » søn 21.09.2003 11:57

Hva er dette 'PC' du prater om ? Er det noe nytt som har kommet ? Jeg ville også ha godt for en reinstallasjon.

Kast InDesign program mappe
Kast InDesign valg filer i '/Library/Preferences'
Og
Kast 'Adobe' mappe i 'Library/Application Support'

Reinstaller, oppgrader og kjør !!

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Richard » søn 21.09.2003 20:00

Takk for svar simen, hadde jeg bare vært teknisk sjef sjæl så hadde det blitt orden på ting!!, pc funker faktisk som f., men du får alltid problemer med innkomen materiell fra andre maccer. Rubrikksidene er nok for tunge, og det er sinnsykt mye ræl på maccene her, over 200.000 filer på denne jeg har nå...


Richard, få ha litt tåmodighet, men jeg må si meg litt kritisk til Indesings, grensesnitt, deg går for treegt med å lage sider, så lenge du ikke trenger alle funksjonene er det bare tull å bruke det, foreløpig, regner med adobe fikser slikt fort.
 

Innleggav simen » søn 21.09.2003 20:41

Ville ikke satt mye penger på Adobe fikser det fort. Dessverre.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Gjest » lør 27.09.2003 16:06

Har intrykk av at Adobes programvare generelt er treeegt. Med mindre du har mengder med ram går både Illustrator og InDesign som sirup.

Har du prøvd QuarkXpress? De er dyrere enn Adobe men leverer ihvertfall programvare det går an å bruke uten for mange frustrasjoner. Versjon 6 funker på os X. Leverer du jobber til trykkerier slipper du også endel problemer hvis du bruker Quark.

--
Stian
 

Innleggav Gjest » man 23.02.2004 20:36

Jeg har testa ut litt indesign og quark i det siste, altså quark 6. Mitt intrykk er at Quark4 definitivt er det raskeste programmet å jobbe med.

Indesign har mnage fancy funskjoner, men når ting skal i trykken trenger jeg kun 1 funksjon: hastighet! Og der er quark 4 kongen:)
 

Innleggav Jon » man 23.02.2004 23:02

Hva med quark 6 da? hvordan er hastigheten på den? Vet du om det finnes en mulighet for å save i quark v.4 i v.6? Litt tungvindt å innom 5.0 for å save som 4.

Har du prøvd med updaten fra 6.0 til 6.1?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Gjest » tir 24.02.2004 17:10

Du har jo alltids denne løsninga:http://www.markzware.com/markztools5/

Men den koster ekstra.

Så Quark 6 kan kun lagre til Quark 5 - og det har de nok gjrot med vilje for å få Quark 4-brukere til å oppgradere.
 

Innleggav Jon » tir 24.02.2004 17:41

Den er kun for Mac OS 8.6 - 9.x dessverre. Fant ingen trial download på den heller. Er jo mulig de kommer med en annen version av programmet snart.

Problemet er at mange av trykkeriene bruker fortsatt 4 og ytterst få bruker 5, så jeg må nok innom 5 for å få lagret som 4. (har tilgang på en pc som har 5.0, så det går jo, men er tungvindt)

Og du har nok helt rett i det med at de med vilje har latt vær å ta med muligheten for å presse folk til å kjøpe 6.0.

Har du prøvd 6.1? Bedre stabilitet?

Takk for svar! =)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Neste

Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]