Musikkvideo - HVX200/mini35/Master Prime 18mm

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen video

Musikkvideo - HVX200/mini35/Master Prime 18mm

Innleggav hkarslen » lør 22.12.2007 15:29

Bilde
Se filmen i h264 630x360 her: http://www.hkarlsen.no/rundtogrundt.mov

Går på Westerdals Film&TV i Oslo, 3 klasse som er organisert som et produksjonsselskap med ekte kunder og ekte penger :) Det siste vi gjorde før vi tok ferie var Herreløses video til "Rundt og rundt", et sinnsykt prosjekt hvor planen var en steadicam one-take et sted i Oslo. Og utrolig nok er dette kanskje det aller første prosjektet jeg virkelig føler vi klarte å gjennomføre akkurat det vi hadde tenkt oss, uten å modifisere ideen etter "virkeligheten". Her er det ikke et eneste klipp!

En stor takk til steadicam-operatør Atle Holtan og assistent Henrik Horgen. Uten de hadde dette absolutt ikke vært mulig å få til. Sjekk ut ahhh.no for mer info om de. Tordis på b-foto gjorde også en strålende jobb (løpende rundt omkring med trådløs fokus) Vi var 43 stykk på sett under innspilling, det er kun 1 person som ikke var planlagt at skulle dukke opp i bildet... Dette er den 5 tagningen, av totalt 6 gjennomførte, og den eneste som satt skikkelig. Tusen takk til alle statister, vakter (særlig dere fra 1. klasse, bra jobba), sminkører, matfolk, kaffegjeng og ikke minst skolen.

HVX200 2x16gb p2 1080 25p
Mini 35
Master Prime 18mm

Utstyrsleverandører:
Videoutstyr.no, Blixt, Christian Kvartz Lighting, Twentyfourseven

http://www.westerdals.no/velfortalt
http://www.hkarlsen.no
medlem i 223 måneder
 

Re: Musikkvideo - HVX200/mini35/Master Prime 18mm

Innleggav Ttiger » lør 22.12.2007 16:23

Tøff musikkvideo, stillig med one-shot greia.
Litt mye grønn skjær i film, men skal vel være slik?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Musikkvideo - HVX200/mini35/Master Prime 18mm

Innleggav hkarslen » lør 22.12.2007 17:44

Takk for tilbakemelding. Ja, grønnskjæret er tungt, men det er et regivalg :)
medlem i 223 måneder
 

Re: Musikkvideo - HVX200/mini35/Master Prime 18mm

Innleggav KDN » lør 22.12.2007 18:24

Jeg hadde nok helst sett at han som skal til å tagge gjør en del mer motstand når en vilt fremmed man kommer bort og røsker tak i han. Oppførselen hans ligner mer på at det er politi som kommer.

Når et gjelder det tekniske så er logoen dere har i starten der litt vel "pixelert" og kansje skyggen litt hard etter min mening.

Ellers, veldig bra. Stilig at dere tok hele musikk videoen i ett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Musikkvideo - HVX200/mini35/Master Prime 18mm

Innleggav kriff » lør 22.12.2007 18:48

Ganske tøff video, ja. Likte godt både idéen og gjennomførelsen. Var det mulig å ta hele greia i ett take, eller? Regner med at hun jenta på slutten var lovlig nervøs når hun skulle komme med sin replikk :-P

edit: Jeg har ganske crappy høyttalere, men jeg føler kanskje at musikken ble litt for dominerende i forhold til rappen. Dette har selvfølgelig ingenting med videoproduksjonen å gjøre, men jeg følte bare for å kommentere det ;-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Musikkvideo - HVX200/mini35/Master Prime 18mm

Innleggav hkarslen » lør 22.12.2007 21:55

Takk for tilbakemelding, kult å høre hva folk synes. Skal gå en runde på titles engang til, det er småpuss her og der som gjennstår noen steder, også på lydsiden. Selve miksen av låten er jo ikke vårt bord, men generellt sett så må man nok høre låta et par ganger for å få med deg noe som helst av lyric, ihvertfall for meg som ikke er hip-hoper.

Og, ja, det ble gjort i en take. Jenta var ikke spes nervøs faktisk, vi lydla jo dette etterpå, så hun skulle faktisk ikke si noe. Alt i alt så var det faktisk playback løsningen vår som holdt på å bringe hele greia ut av kontroll. Vi hadde en ræv boomblaster, som kun klarte en runde før den tok kvelden med skurring og loking. Heldigvis ikke skipping, det ville jo føkka alt, men vi måtte et bryte et par ganger fordi den ikke funket.
medlem i 223 måneder
 


Returner til Video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere