WIP DVD-meny, motion graphics

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen video

WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » man 19.11.2007 4:01

Var tidligere i høst med på en flerkameraproduksjon som fotograf, og skal nå i kommende uke gjøre post på den, ink. DVD. Musikalen, som var en sceneframføring av en 10. klasse, var Sound of Music. I denne er 'edelweiss' en gjenganger, både tekst og melodi - den nye pakka fra Andrew Kramer ble kjøpt inn, og slik ser det ut foreløpig.

http://www.insidethebox.no/kunder/som/bonusmeny.mov

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav segrov » tir 27.11.2007 18:51

Rett og slett veldig pent. Er det Kramer-pakkas som tar seg av blomstene som utvider seg til undermenyene?
medlem i 249 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » tir 27.11.2007 18:54

Stemmer. Har brukt nesten halvparten av alle de voksende elementene i pakka hans for å bygge opp de to animasjonene.

Er en liten hump i kameraføringa som jeg ikke får retta ut uansett hva jeg gjør - så den får bare være der - er tross alt ikke et produkt som skal selges på Platekompaniet og alle norges Statoil-stasjoner. :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav segrov » tir 27.11.2007 19:43

Har du en lenke til Kramer?


Den linken du la ved fungerte forresten også som nettside når jeg åpna den i safari - fullscreen og greier:)
medlem i 249 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » tir 27.11.2007 19:48


Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav segrov » tir 27.11.2007 20:42

Takk:)

Var forresten ikke du ganske aktiv på storedyret? Mener å erindre at jeg så en del ting du lagde der... Ganske bra ting egentlig... :)
medlem i 249 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » tir 27.11.2007 20:45

Takk for det :) Jo, var aktiv der til Dyret døde i vår - du verden jeg har savna å få tips og vink fra de folka der inne!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav segrov » tir 27.11.2007 20:54

Det var det jeg mente, ja:)

Burde kanskje vært mulig å fått verva noen dyretmennesker hit? Men det mangler vel et 3d-forum...
medlem i 249 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » tir 27.11.2007 20:58

Man har jo 3dhue.com da.. Der har jeg sakte men sikkert glidd litt ut, i og med at det egentlig er video og motion graphics som er min del av kaka. :-P

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav segrov » tir 27.11.2007 21:01

Det var et nytt sted jeg ikke har sett. Kjekt å ha i bakhodet for neste gang jeg trenger 3d-power... :)
medlem i 249 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » søn 02.12.2007 15:42

Er noen dager siden jeg gjorde dette, men det er fremdeles WIP. :)

http://www.insidethebox.no/kunder/som/sceneindex.mov


Bildene i Sceneindex er fra en annen musikal jeg har gjort foto og etterarbeid på, kun for å teste at knapper og diverse scripts fungerer som de skal. Det som er litt artig her, er at strevde lenge med å finne ut hvordan jeg lagde en videoshape, som en matte, slik at jeg kunne fade inn bildene i sceneindex, i stedet for at de plutselig popper opp under overgangen fra hovedmenyen til sceneindex. Skamfornøyd med at jeg fikk det til å fungere, selv om det in the end, egentlig var lett sak. :-P

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav segrov » man 03.12.2007 11:12

God is in the details;)

Hvilket program er det du bruker for DVD-menyer?
medlem i 249 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » man 03.12.2007 13:40

Sitter med Final Cut Studio 2, så da er DVD Studio Pro et naturlig valg. ;)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav Jesper Karsrud » tor 06.12.2007 1:36

Veldig pent! Er sånne DVD-menyer jeg alltid har drømt om å få til å lage, så det jeg lurer på er hvordan du gjør det? Er relativt ny innenfor motion graphics, men jeg elsker det, og lekte meg en del i Motion i sommer. Enkelt å komme inn i hvis man har litt peil, men er også utrolig avansert, merket jeg etterhvert.

Må bare si at jeg likte animasjonene dine veldig godt, smoothe og fine overganger fra hovedmenyen til underdelene også, tror sluttresultatet blir konge! :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: WIP DVD-meny, motion graphics

Innleggav TigerOla » tor 06.12.2007 1:44

Takk. :)

Selve animasjonsbiten er det vanskeligste. Det er det som tar tid. Av interface-årsaker jobber jeg best i After Effects. Syns Motion gjemmer bort funksjonene sine alt for mye - blir mye vilkårlig høyreklikk og unødvendig mye leting for å finne det man er på jakt etter føler jeg - vs. After Effects. Men en slik diskusjon kan man ta siden.


Har som tidligere nevnt, kjøpt pakka fra Videocopilot, med slike voksende elementer. Disse har jeg satt opp i en egen composition som er x antall pixler i høyden og bredden - stor nok til å romme den lange lenka av voksende elementer. Denne compositionen drar jeg inn som en egen layer i en ny composition som har riktig oppløsning i forhold til det formatet jeg jobber på. Her setter jeg opp samtlige layers som en 3D layer, og animerer kamera og andre ting som skal skje. Og that's it egentlig. :) Hørtes ganske lett ut nå, men.. Det er jo egentlig det.


Videoen legger jeg da i en meny i DVD Studio Pro - med loop point satt til nesten på slutten - og menyen skal stoppe i en still - det er innstillinger man gjør i Inspector-vinduet. Når man velger f.eks. Bonusmateriell, hopper man til neste meny - også her er det video - men da fra hovedmeny til bonusmeny - som ender opp i et stillbilde. Returen er da en ny videofil og meny i prosjektet, som kjører samme regla i revers. Det blir med andre ord noen hovedmenyer - men seeren vil ikke legge merke til det - og MP2-filene er såpass små at det vil ikke bli noe nevneverdig mye plass brukt på tull på DVDen.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]