Tulling fra min kant as well

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen video

Tulling fra min kant as well

Innleggav TigerOla » tir 09.10.2007 2:07

Da har jeg tulla og lekt litt. Søstra ble med ut i nattens mulm og mørke, frøken ArriLite ble også med.

http://www.insidethebox.no/diverse/aesy ... /final.mov

Tekstingen er ikke så viktig - mest det med rytmen og trackinga som var gøy å drive med bare.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jarandmi » tir 09.10.2007 3:52

Kult, brukt Motion 3 her?
For all del, bruk en annen font. Klarte ikke å la være å kommentere det..
medlem i 208 måneder
 

Innleggav TigerOla » tir 09.10.2007 4:16

Skifte font? Ser ingen grunn til det :)
Brukte After Effects.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Vassago » tir 09.10.2007 11:17

Kontrollfreak!! ;)

hehe Kul den da, og fonten er fin den ja.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav martin » tir 09.10.2007 13:03

Kult laget :)

Ang. fonten. Om den skal skiftes, bør det foreligge et eller annet argument for dette. "Bytt font!" er like irriterende uten et godt argument som den eventuelle fonten i seg selv.

I dette tilfellet er det først og fremst teknikker som er testet, og fontvalg kommer sekundært :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav jarandmi » tir 09.10.2007 13:11

Jeg trodde trådstarter var ironisk til det, siden han nevte i første post: "Tekstingen er ikke så viktig". Isåfall beklager jeg misforståelsen.

Jeg liker ikke fonten, rett og slett fordi den har serifer. Serifer gjør det mye tyngre å lese tekst på skjerm. Ved å bruke fonten syns jeg det det ser ut som trådstarter bare har brukt standard-fonten og ikke har giddet å endre den. Det er kanskje sanheten også, men virker for meg sløvt hvis dette er noe som skulle vises utenfor. For meg virker den bare amatørmessig og ødelegger resten av videoen som funker bra.

Du sa at tekstingen ikke er viktig, men nå er den blitt det :-P.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav TigerOla » tir 09.10.2007 13:27

Med teksting, mente jeg innholdet i teksten - ikke fonten. :rolls eyes:

Times var fremme fordi jeg har brukt den nylig i noe annet snadder, og så igrunn ingen grunn til å skifte - den funker jo fint. Hva det er som gjør det vet jeg ikke - men mange teasere/vignetter for tv-serier med litt mer mystiske greier har gjerne seriffer i fonten - enten du vil eller ei. :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jarandmi » tir 09.10.2007 13:29

Klar over det, men jeg skriver bare min min mening ;). Du ville vel ha tilbakemeldinger fra andre, og jeg syns den ikke funker.

EDIT: Eller veldig kult. Litt skeptisk til vinkelen hvor kamera går rundt jenta mot venstre. Bryter litt for mye med resten av filmen syns jeg.
Sist endret av jarandmi den tir 09.10.2007 13:35, endret 1 gang
medlem i 208 måneder
 

Innleggav TigerOla » tir 09.10.2007 13:35

Jajo, si fra. (:

Men dog - hvilken font mener du man skulle valgt? Jeg kunne ALDRI i verden tenkt meg å kjørt på med Arial, Verdana e.l. for eksempel..

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jarandmi » tir 09.10.2007 13:45

Finnes jo utallige antall fonter. For eksempel STHeiti, Lucida Grande, skia eller Webings om man vil :).
medlem i 208 måneder
 

Innleggav TigerOla » tir 09.10.2007 13:48

Interessant. Men hva ville man eventuelt tjent på det mener du? Da mister man jo litt av den mystikken rundt ansiktet/jenta som står der i stummende mørke - mener jeg.

Ting som skiller seg ut fra mengden - som feks en font med seriffer i dette tilfellet - gir "det lille ekstra" - spør du meg :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jarandmi » tir 09.10.2007 16:21

Nei, er ikke sikker.. Bare kommer med det jeg tenkte første gang jeg så filmen. Kan jo fort fungere, men som sagt var det noe jeg la merke til når jeg så den første gangen.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav gunleik » tir 09.10.2007 17:21

Artig!

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav ahaavie » ons 10.10.2007 21:33

Veldig fint. Motion kan vel fikse slik tracking også. Et tips, bruker du motionblur på bevegelsen på teksen så blir den mer organisk.

Anders
medlem i 243 måneder
 

Innleggav TigerOla » ons 10.10.2007 22:03

Prøvde - men det fungerte ikke en nanopixel. <_< Slo på motion blur i composition og på teksten - nada forandring.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Neste

Returner til Video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]