En sær film

Her kan du vise fram dine egne arbeider innen video

En sær film

Innleggav Truls Waage » lør 21.04.2007 15:18

For noen uker siden, satt jeg og en kamerat satt inne og kjedet oss (regnet ute...), så vi fant ut at vi kunne lage en kortfilm, da det er lenge siden sist vi hadde laget en. Utgangspunktet skulle være at en sløving skulle våkne opp, og vi skulle følge ham i løpet av dagen. Filmen tok en annen retning og ble til en mutant film av et eller annet slag; jeg klarer ikke helt å plassere filmen.

Vet ikke helt hva jeg skal si om den, men et samleord som beskriver filmen tror jeg må være sær. Filmen er redigert i Apple Final Cut Express, (som btw er det beste redigeringsprogrammet jeg har vært borti). Jeg er helt ny på Final Cut, så jeg har mye å lære.

Quicktime (høy, mov, 358mb.)
Flash (lav)

Ca. 7 min.

Vet at skuespilleren smiler litt av og til, men da vi ikke tar filmen så seriøst, så brydde vi oss ikke så mye om det..

Film og edit: meg
Skuespiller: kameraten min, Mathias Gabrielsen.

Utstyr brukt:

Sony HC90E (filmet med manuell fokus og exposure)
Final Cut Express
En billig (men sterk) lampe fra Ikea.

Og JA, jeg vet det er en nokså tåpelig slutt, men vi filmet denne hovedsaklig for å teste ut FCE :-)

25.04.07
Har nå satt opp streaming på serveren min, slik at filmen burde vises raskere nå
Sist endret av Truls Waage den ons 25.04.2007 17:19, endret 4 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav maccyboy » lør 21.04.2007 17:10

Veldig sært ja =) hehe..
men liker veldig godt starten.. kamerabevegelsene og lyssettingen er kult og passer i forhold til musikken.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Truls Waage » lør 21.04.2007 21:29

Legg merke til at denne filmen i bunn og grunn skulle være morsom (noe som du kan se på flere av klippene, f.eks. når han finner nøttene). Vet ikke hvorfor den ble slik den ble, men synes den ble litt artig og rar :-P

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav quadra800 » søn 22.04.2007 0:27

Sær film, ja... o_O
Jæ skjønt'ikke helt poenge.
Dævvær'n på sluttn eller hva?
Tenk om vi ska srive sånn som vi snakkær... o_O

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Truls Waage » søn 22.04.2007 12:45

Jæ skjønt'ikke helt poenge.


Det var ikke meningen heller, vi trengte hovedsaklig litt film å redigere men manglet noe god story. Og siden vi ikke gadd der og da, ble det til at vi fant på et eller annet underveis :-P

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav OleKristian » man 23.04.2007 14:10

Hehe ... "Ville lage film men manglet en god story" .. du trenger ikke være lei deg for å ha gjort det. Du er jo ikke den eneste mener jeg. Synes flere 'store' filmfolk også gjør det hele tiden ... lager filmer uten story. Er vel kanskje det som er vanskelig også.

:-)

Mvh
Ole Kristian
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Truls Waage » ons 25.04.2007 20:57

Holder på med å skrive et manus til en ny kortfilm nå, håper at den klarer å oppnå forventningene mine :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav quadra800 » ons 25.04.2007 21:21

Flett inn "Jag er inte sjuk, jag er bara svensk".
Unnskyld hvis jeg støter noen svensker nå.
:rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Truls Waage » ons 25.04.2007 22:22

"Jag kan flyga, jag er inte redd" (fra Selskapsreisen som btw er en utrolig digg film)

"Jag er inte sjuk, jag er bara svensk" er vel fra en sang om jeg ikke tar helt feil?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav quadra800 » ons 25.04.2007 22:59

Husker ikke, men så lenge folk ler så eier den. :-)

*svensken detter og slår seg* - Jättekul

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron