Pris for egen filmproduksjon

Stilling ledig? Søker du jobb? Legg inn en annonse her.

Pris for egen filmproduksjon

Innleggav torbo » man 04.01.2010 14:37

Hei.
Jeg har laget en reklamefilm for et universitet som de skal benytte til ulike PR-formål. Dette er den første filmen som jeg skal selge, så jeg lurer på hvilken pris jeg kan ta for den? Er det noen som har noen erfaring med dette? Filmen er 3 min lang. Rettigheter til musikk er avklarert.
medlem i 190 måneder
 

Re: Pris for egen filmproduksjon

Innleggav Knesaren » ons 06.01.2010 8:52

Kommer vel ann på innholdet. Siden det er første filmen, regner jeg med at du har brukt litt til til knoting. Tar du effektiv arbeidstid og ganger dette med en timepris på ca 400,- kr (evt. +mva) har du en grei startpris og de en billig produksjon (kanskje).

Har du mange klipp, mye grafikk og magisk redigering blir det peng. Har du kun panorert rundt i bygget får du penger til pizza...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Pris for egen filmproduksjon

Innleggav aleksander » lør 27.03.2010 16:12

Du tar ikke timepris for en sånn jobb, du lager en pakkepris.. Men hvorfor inngikk dere ikke en avtale om dette i forkant av prosjektet? Det bør du alltid gjøre. Nå har ikke jeg sett filmen så jeg kan ikke si noe om kvaliteten eller om din kompetanse, ei heller hvor mye tid du har brukt på ting og hva du egentlig har gjort.. Men sett at det var jeg som skulle produsere en reklamefilm (dvs filme og redigere) så ville jeg sikkert tatt mellom 5000 og 15000 for dette, helt avhengig av mange faktorer.. Få litt mer info så skal jeg heller svare mer presist.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 


Returner til Jobb



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron