Hvordan dele lydfiler på facebook?

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Hvordan dele lydfiler på facebook?

Innleggav jana » tor 27.06.2013 22:48

Hvordan gjør jeg det hvis jeg ønsker å legge ut et stillbilde sammen med en egen låt på youtube? Må det redigeres sammen i et videoprogram. Skulle legge ut en fil på facebook, men fant ut at en kun kan legge ut foto eller video, ikke lydfiler...

Må jeg bruke et program til å redigere sammen foto + lydfil til å bli en video? Og i såfall i hvilket program?

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har brukt 2 år på å finne ut av dette. ^^
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvordan dele lydfiler på facebook?

Innleggav jerry.c.bush » lør 29.06.2013 0:01

iMovie kan gjøre dette. Legg til et bilde og legg musikken til bildet og deretter strekk bildet sånn at det rekker hele lydfilen. Deretter kan du dele via menylinjen - deling direkte til facebook eller youtube.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvordan dele lydfiler på facebook?

Innleggav jana » lør 29.06.2013 0:12

Takk for svar Jerry, jeg fikk til dette til slutt (å sette sammen bilde og lydfil), men selv om lydfilen og bildet ikke var stor i seg selv så tok det evigheter å laste og maskinen gav opp til slutt. Hvis jeg hadde fått komprimert den ferdige filen så hadde det nok godt, men vet ikke hvordan jeg gjør det..

Men jeg tror jeg har gjordt noe feil, for i stedet for at jeg "strakk bildet" som du sier, så kom det opp sånn hundre like biler etter hverandre da jeg prøvde å få bildet til å vare like lenge som lydfilen... Kanskje derfor filen ble så jæla svær ^^
medlem i 189 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]