Forslag til lydopptager?

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Forslag til lydopptager?

Innleggav SinWin » tir 26.04.2011 20:52

Jeg har brukt Zoom H4n til lydopptak en stund nå, men er ikke helt fornøyd med den. Jeg føler den er for treg (reagerer svært tregt på tastetrykk (spesielt opptak), starter opp tregt, ikke spesielt god batteritid), som er forferdelig irriterende. Lyden den tar opp er flott, og de interne stereomikrofonene er et stort pluss, men jeg bruker den stort sett sammen med en Sound Devices 302 og eksterne mikrofoner, og har dermed ikke nødvendigvis så mye bruk for de interne mikrofonene.

Det er også en stor ulempe for meg at zoom-opptageren ikke på noen måte er designet for å henge i et belte eller en skulderstropp, slik jeg har mikseren. Å gå rundt med opptageren i hånden hele dagen er ikke så veldig praktisk, og om jeg har den i lommen ser jeg ikke hva den gjør og/eller ikke gjør. En annen ulempe er at den ikke har line in, kun mic. Det går greit å stille utgangsnivået på SD302-en, men det hadde vært stas å slippe det.

Jeg har sett litt på Roland R44, men disse er litt dyre. Andre som ser "ok" ut er for eksempel Tascam HD-P2, men jeg vet ikke noe om kvaliteten på disse.

Er det noen som kan anbefale en lydopptager med to til fire kanaler?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Forslag til lydopptager?

Innleggav o.m. » ons 18.04.2012 0:56

Jeg har brukt Edirol R-09 i mange år og synes den har gitt masse god lyd, den er både enklere i bruk (mindre mikkmakk og unødvendige funksjoner, rett på sak) og har relativt gode preamper. R-09 er nå erstattet med forbedret versjon R-09HR, og en rimeligere lillebror har også kommet - R-05.
medlem i 180 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]