Live show / video på storsjerm

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Live show / video på storsjerm

Innleggav Oasys » søn 13.12.2009 1:09

Hei

Bandet jeg spiller i skal bruke en musikkvideo som er spilt inn når vi spiller live. Vi vil ha sekvenser der vi filmer live fra et kamera tilkoblet en MAC. Man skal kunne veksle mellom det som er tatt opp og det som skjer live, og dette burde gå automatisk under konserten, slik at kameramannen kan konsentrere seg om filming.

noen som vet om et bra program som kan brukes til sånt?
medlem i 211 måneder
 

Re: Live show / video på storsjerm

Innleggav poptriks » tor 17.12.2009 11:41

medlem i 190 måneder
 

Re: Live show / video på storsjerm

Innleggav mjeje » søn 20.12.2009 2:37

God kveld!

Jeg har prøvd akuratt det samme en gang og fikk det helt greit til. Det vi gjorde var å redigere alt til en film og bare legge svart der hvor ting skulle foregå live. Vi la også på klikk som lydspor på filmen slik at musikkerne holdt takta til filmen. Vi brukte kanskje ikke den letteste måten å få lagt det ut på storskjerm men vi koblet et kamera med den ferdig redigerte filmen lagt ut på.

Ang. spørsmålet ditt om et bra programm, så er jeg på utkikk etter et bra et selv. har funnet et som ikke er helt bra, kræsjer altfor ofte og er ikke stabilt. MEN virker de aller fleste gangene. programmet heter proworship og kan kjøpes her; http://tinyurl.com/yctxtya

Håper det det var til hjelp!

mjeje
medlem i 173 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere