Mp3 gir rød strek på FCX

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Mp3 gir rød strek på FCX

Innleggav terjes » tor 08.11.2007 10:41

er litt fersk på redigering enda, men jeg henter en mp3 fil fra itunes biblioteket mitt inn i timeline... den sier bare tut-tut- tut :-) og serverer en rød tynn strek øverst i timeline...tar ikke mcx mp3 filer?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Mp3 gir rød strek på FCX

Innleggav noxon » tor 08.11.2007 10:55

Jeg vil anta at lydformatet du har som standard i FCX enten er 48kHz eller 32kHz. Mp3 filen vil mest sannsynlig være i 44kHz. Det vil si at den vil ikke la seg spille av normalt før du rendrer filen (i prinsippet konverterer den). Kjør en render så tror jeg problemet vil løse seg.

Jeg har dog dårlig erfaring med rendring av lydfiler (spesielt mp3) i FC, og anbefaler deg å gjøre konvertering på forhånd før du legger den inn i FC. Det kan du gjøre gjennom quicktime eller itunes etc.
medlem i 238 måneder
 

Re: Mp3 gir rød strek på FCX

Innleggav terjes » tor 08.11.2007 11:13

...takk...men konverterer til hva?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Mp3 gir rød strek på FCX

Innleggav noxon » tor 08.11.2007 15:48

Det avhenger av hva innstillingene for prosjektet ditt i FCX er satt til. Da jeg ikke har FCX foran meg nå (jeg er for tiden helt uten Mac) så kan jeg ikke spesifisere nøyaktig hvor du skal se, men det vil være der du kan velge hvilke formater (video og lyd) prosjektet skal bruke. Der ser du hva prosjektet er satt til (48kHz eller 32kHz er som sagt de vanlige), og da konverterer du lyden til en AIFF fil (eksempelvis) i samme kHz
medlem i 238 måneder
 

Re: Mp3 gir rød strek på FCX

Innleggav thomasb » lør 10.11.2007 12:41


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Mp3 gir rød strek på FCX

Innleggav aleksander » tir 20.11.2007 21:43

Hehe.. Du må bare rendre lydsporet. Merk lydsporet og trykk Eple + R

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Mp3 gir rød strek på FCX

Innleggav terjes » ons 21.11.2007 0:00

begge deler gikk, men ved rendring i fcx ble den litt hakkete...bedre å konvertere i itunes...takk for hjelp...igjen..

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere