Hvordan vite hvilken musikk?

Diskuter og kom med spørsmål om lydopptak og musikk i forbindelse med videoproduksjon

Hvordan vite hvilken musikk?

Innleggav Frøken Film » tor 19.04.2007 8:51

Jeg er igang med et prosjekt, en instruksjonsfilm. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å finne riktig musikk! For det meste er filmen uten, kun kommentarer til hva som blir gjort. Men underveis vil jeg vise et "ferdig resultat" med kun musikk til.

Det innledende klippet (en generell filmsnutt) er greit, der har jeg skikkelig hard rock som passer godt, men dette blir for hardt til å kjøre flere ganger i løpet av filmen.

Noen forslag? Eller forslag til litteratur?

På forhånd, takk! :-D

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav maccyboy » tor 19.04.2007 11:36

Hvis vi får se den delen som bare skal ha musikk til, er det mye lettere å mene noe :)
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Frøken Film » tor 19.04.2007 12:48

Det er litt vanskelig, for jeg har ikke redigert klippene enda. ;)

Du kan se det for deg slik:

Si du skal se dvd'en "slik lærer du å sykle"
- Først kommer et klipp med en som sykler rundt omkring uten kommentarer (det er her jeg sliter med å finne musikk)
- Deretter kommer steg for steg med kommentarer hvordan du går fram for å lære deg det.

Ble litt klønete dette her, men kan ikke røpe for mye enda...

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav maccyboy » tor 19.04.2007 18:23

Hvor lenge varer dette første klippet med han som sykler? Har du ett bilde å sende så det går ann å få noen assosiasjoner til noe?
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Froskus » søn 22.04.2007 16:15

SmartSound har veldig mye musikk som jeg syns kunne passe godt til informasjonsfilmer. Spesielt da denne musikken ikke har vokaler, kun instrumenter.
(en jeg liker godt er Silent Passage, fra albumet "Producer Series 10 Progress"
medlem i 212 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 03.08.2007 1:00

Den filmen du lager skal den ut for salg eller videre distrubisjon.? For all del ikke bruk musikk fra artister, da kan de bli kjempedyrt. En såkalt Tono avgift og det kan koste tusner, ja kanskje hundretusner om det brukes.! Jeg har drevet film produksjon siden 1989 og lager musikken selv.! Du vil finne mange efekter og jingler i Garageband. Eller Soundtrack. Husk at feil musikk kan ødlegge mere av filmen en du tror.! En meget viktig regel er at lyd/musikk, er like viktig som bilde.! Klarer ikke disse to elimentene og samkjøre så faller alt rett på trynet.! Lyd skal skape stemning til bilder.!!

THB FILM
medlem i 201 måneder
 


Returner til Lyd / Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]