Spock's Beard?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Spock's Beard?

Innleggav Swingerman » fre 12.01.2007 18:04

Jeg oppdaget TransAtlantic for en liten stund siden, hørte jeg at keboardisten Neal Morse spilte i Spock's Beard.
Tenkte jeg skulle sjekke ut det, men noen som har album anbefalinger?

På forhånd Takk! :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav veroåtteca » fre 12.01.2007 19:14

Stemmer, han spilte i SB. Cder av de jeg er spesielt glad i, er Snow (som var den cden jeg hørte først av de) og Kindness of Strangers (første cden jeg _kjøpte_ av SB )

The Light (første cden demmes) eller Snow (om du orker dobbeltcd med progtastisk musikk) vil jeg nok anbefale å kjøpe først, siden mange mener Kindness.. skiller seg veldig fra resten av katalogen demmes.

For all del, IKKE begynn med Octane, Feel Euphoria eller den selvtitulerte, om det er Spock's a lá Neal du er ute etter.

Sånn utenom det, så har jo Neal en del solocder ute, kan lese mer om de på nealmorse.com (han kommer ut med en i år også) ---Advarsel--- solocdene hans er veldig preget av at han nå er en kristen mann. Musikken er fremdeles typisk Neal, men om du ikke tåler "kristeligiøse" tekster så styr unna :P

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ninja5000 » lør 13.01.2007 0:06

Jeg anbefaler Kindness og Octane.
Ellers bør du sjekke ut band som Mullmuzzler, Liquid Tension Experiment osv. hvis du ikke allerede har gjort det :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav veroåtteca » lør 13.01.2007 1:19

...og når du først har hørt Transatlantic, Mullmuzzler og Liquid Tension Experiment, så er du jo blitt ganske kjent med en god del av medlemmene i Dream Theater også, så da kan du joine fanclub-forumet (åpent for folk som ikke er medlemmer av klubben også, altså) DTNorway :) Der har jeg fått MANGE gode henvisninger til veldig bra (og ikke bare "typisk prog"-band) band.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav mac_Lars » lør 13.01.2007 13:23

Det er jeg som er trådstarter, jeg var på en annen maskin, så det var med en annen bruker! ;)
Men ja, jeg har hørt Mullmuzller, Liquid, Dream Theater, OSI osv.

Jeg sjekker ut de SB Cd'ene jeg ha fått anbefalt her. :D

Takk igjen!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav veroåtteca » lør 13.01.2007 14:00

Hadde du vært logget inn som deg selv da du startet tråden, så hadde jeg nok vært våken nok til å innse at du ikke trengte tips om Dream Theater, i hvert fall ;) Håper SB faller i smak! :D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]