Anbefaling: Albumet "The Piano" av Michael Nyman

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Anbefaling: Albumet "The Piano" av Michael Nyman

Innleggav Twinrehz » tir 09.01.2007 22:25

Kom over dette albumet da jeg lette etter SACDer på amazon.co.uk, og fikk lyst til å sjekke hva dette var for noe. Etter litt nedlasting har jeg funnet ut at dette albumet skal jeg ha. (Og da mener jeg kjøpe det fysisk)! Musikken på albumet er komponert av Michael Nyman.

Grunnen til at jeg vil anbefale dette albumet er på grunn av dets melankolske, lystige og triste musikk, og fordi jeg er utrolig glad i pianospill. Pianospillet på albumet er så nydelig fremført, og fungerer bra som en liten tenkepause. Albumet er til tider ganske dramatisk.

Det er ikke bare pianospill på plata, det er enkelte innslag av forskjellige blåseinstrument. (Forekommer ikke i alle sanger).

For de som liker klassisk musikk, pianospill, eller bare vil ha noe som det går å slappe av til, er dette albumet et must! Det noen kanskje vil legge merke til, og som er en ting som trekker litt ned, er den plutselige slutten på sangene. (i.o.m at det er et soundtrack, hva vet jeg?) Likevel vil jeg anbefale det!

Albumet er egentlig laget til en film ved samme navn, og det kan kjøpes blant annet fra platekompaniets sider.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav NuSkool » ons 10.01.2007 2:40

Helt enig. Et veldig bra soundtrack! Liker spesiselt godt The Heart Asks Pleasure First.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron