Kings of Convenience

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Kings of Convenience

Innleggav Ingunn » tor 12.10.2006 21:13

....tenkte jeg skulle komme med en aldri så liten musikkanbefaling en torsdag kveld. Det er nemlig bergensbandet Kings of Convenience, som har imponert meg stort over lenger tid.

Kongene, er Erlend Øye og Eirik uten etternavn. De har så langt gitt ut tre album; Quiet is the New Loud, Riot on an Empty Street og Versus. Låten I'd rather dance with you er nok den mest kjente, og den har folk flest forhåpentligvis hørt. Videoen er herlig, og den kan du finne her :-)

Det er deilig pop, veldig rolig. Fine pianodeler i låtene. Albumet jeg syns er best, er Riot on an Empty Street, og det anbefales på det sterkeste. Ellers er Quiet is the New Loud med låtene Failure og the girl from back then helt prima.

Hjemmesiden er her, og på den siden kan du finne mange bra låter, noen videoer, diskografi, biografi og litt annet.

Edit: I sommer var de å finne på bla. Moldejazz og Øyafestivalen.

God fornøyelse! :-)
Sist endret av Ingunn den tor 12.10.2006 22:00, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Macca » tor 12.10.2006 21:20

Utrolig bra musikk. Nesten for bra til å være norsk.

(er syk, så orker ikke skrive langt innlegg, selv om jeg kunne sagt MYE bra om KoC)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tor 12.10.2006 21:40

Skal ikke skrive så mye om de med tanke på at jeg synes Erlend Øye og Kings of Convenience er skikkelig kjedelige saker... Men sikkert moro for de som liker de. ;)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav haartufs » tor 12.10.2006 21:45

Kom nettop på at jeg hadde Riot On An Empty Street på cd, men har helt glemt den nå som jeg bruker iTunes 96% av tiden jeg hører på musikk. Nå skal den importeres. 8-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Ingunn » tor 12.10.2006 21:47

Bra, haartufs! :-D Det er fantastisk musikk!

Vi har Kent, da, NiHon. Det bør i grunn holde lenge! <3

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Villnis » tor 12.10.2006 21:49

Sjekk også ut The whitest boy alive der Erlend Øye spiller gitar og har vokalen. Så de på øyafestivalen i sommer :D

http://www.myspace.com/thewhitestboyalive

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav GuruGunk » fre 13.10.2006 10:38

KoC er skikkelig gode!
De skulle egentlig spille på slottsfjellsfestivalen, men så ble Øye matforgifta. Det søg.


Mikkel
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Magnuc » fre 13.10.2006 10:47

Mine favoritter.

I'd Rather Dance With You - Riot On An Empty Street
Toxic Girl - Quiet Is the new Loud
Cayman Islands - Riot On An Empty Street

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav popxpress » fre 13.10.2006 10:59

Det er bra noen andre hører på de og. Der er jo helt konge...

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav macwerner » fre 13.10.2006 11:16

favoritter :" I don´t know what I can save you from (röyksopp remix)" og "Drop" som de har sammen med Cornelius ...

Kan i tillegg anbefale Erlends DJ Kicks plate ! (for såvidt alle platene i DJ Kicks serien..) :-D

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav segrov » fre 13.10.2006 11:18

Versus er en perle som ikke alt for mange har hørt om.


Hør utdrag fra den i iTunes
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Øysteinh » fre 13.10.2006 11:38

Flott å se at andre setter pris på Bergensduoen.
Var så heldig å få med meg konserten de hadde på Moldejazzen, skikkelig herlig. Erlend gikk rundt på området etterpå, så det var trivelig å slå av en liten prat med han. I tillegg til QITNL, ROAES og Versus nevner jeg også endel sanger som ikke er sluppet enda, bl.a The Boat Behind og Until you Understand (som begge mest sannsynlig kommer på nyplaten) som bør sjekkes ut! Kan i forbifarten nevne nyplaten ikke kommer før tidligst Høst/vinter 2007 - 2008, delvis grunnet studiene til Eirik.

Ta dere gjerne en tur innom: forumet for mye interessant om Erlend og Eirik, og mye ekstra. (Om noen ønsker opptak fra konserten de hadde i Skåtøy Kirken 29. Juli, så send meg gjerne en PM. Har også lagt ut dette på kingsforumet)

I mellomtiden får vi kose oss med WBA(konserten på samfundet var knallbra!), og kanskje vi får en remixplate av ROAES:)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav segrov » fre 13.10.2006 12:31

Jepp, Erlend er en skikkelig sympatisk fyr som det går an å slå an en prat med:)
medlem i 250 måneder
 

Innleggav onepiece » fre 13.10.2006 12:50

Villnis skrev:Sjekk også ut The whitest boy alive der Erlend Øye spiller gitar og har vokalen. Så de på øyafestivalen i sommer :D

http://www.myspace.com/thewhitestboyalive


Så dem også på øyafestivalen og synes det var fantastisk bra! Personlig synes denne musikken er et par hakk mer spennedene enn Kings of Convenience.

DJ Kicks samlingen til Erlend Øye anbefales også
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Ingunn » fre 13.10.2006 17:46

Magnuc skrev:Mine favoritter.

I'd Rather Dance With You - Riot On An Empty Street
Toxic Girl - Quiet Is the new Loud
Cayman Islands - Riot On An Empty Street


Jeg kunne ikke blitt mer enig! Synd de ikke kom på slottsfjellfestivalen, for der hadde jeg faktisk hatt mulighet til å se dem. Men den gang ei. Får håpe det blir noe til sommeren igjen, for dette er virkelig et band jeg vil oppleve live! :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron