Laget noe selv....

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Laget noe selv....

Innleggav Midtskog » tor 05.10.2006 1:09

Litt interessert i hva folk har laget selv, og i hvilket program...ser ut til at FL er mest utbredt for øyeblikket...


Selv har jeg laget litt filmmusikk i FL med Edirol Orchestral HQ VSTi...

Sangen heter "A burning Heart", du kan finne den her.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav macveteran » tor 05.10.2006 2:44

Sorry, men hva er egentlig FL?
medlem i 213 måneder
 

jo da

Innleggav Midtskog » tor 05.10.2006 2:46

FL er et musikkutviklingsprogram...det er der du komponerer, legger inn alle notene, hvilken rekkefølge, takt....alt....samt effekter som reverbs etc...
medlem i 209 måneder
 

Innleggav macveteran » tor 05.10.2006 2:51

Har du en link til deres hjemmeside? Litt interessert...
medlem i 213 måneder
 

Innleggav kuuuli » tor 05.10.2006 2:51

men det finnes vel ikke for mac?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav evenmoseng » tor 05.10.2006 3:02

FL som i Fruity Loops?
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kuuuli » tor 05.10.2006 3:09

jeg tror du her tenker litt på musikk komponert på datamaskin, og jeg driver å leker litt med dette, i kombinasjon med å lære meg litt piano/synth..

Jeg spiller egentlig gitar og trommer, men synes det er morro å leke litt med andre saker..

Det har jeg gjort nå akkurat mens du postet dette.. Og det er med store tvil jeg poster dette, av to grunner:
1. Jeg synger, jeg har aldri før presentert min sangstemme offentlig..
2. Jeg føler meg et par hakk under trådstarter, som her har lagt lista litt høyt...

Men allright.. skal ikke være kylling... Her er altså en hip-hop versjon av PER SPELLEMANN (!)
http://home.no.net/kuuuli/filer/per.mp3

Software brukt:
Reason 3 til sampling
Pro Tools til vokal

tvi tvi, og husk at dette kun er et eksperiment, og ikke annet ;)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

ey

Innleggav Midtskog » tor 05.10.2006 4:03

Vil starte med å si at jeg aldri har vært noen fan av Per Spelleman....Men jeg synes likevel du har gjort et greit forsøk...Ting stemte 100% riktig, selv om det ikke var det mest komplekse jeg har hørt...

gg
medlem i 209 måneder
 

yes

Innleggav Midtskog » tor 05.10.2006 4:04

evenmoseng skrev:FL som i Fruity Loops?


Ja, Fruity Loops....tror faktisk det eksisterer for mac ja...
medlem i 209 måneder
 

Innleggav kuuuli » tor 05.10.2006 4:05

nei, det ble gjort veldig fort, pga mangel på tolmodighet.
en enkel lead synth, trommer, og en enkel bass-line.

jeg har alltid ønsket meg tolmodighet til å lage noe skikkelig flerspors elektronisk musikk, men det går ikke ;)

Har kikka litt rundt, og det eneste jeg fant var en bekreftelse på at det aldrig kommer til å komme en fl versjon til mac.

Jeg personlig liker reason bedre, når det kommer til innpilling av midi, uten at jeg har forsket så veldig mye på fruity loops

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav mgaston » tor 05.10.2006 4:12

Hva med GarabeBand? Eller er ikke det noe av det samme, og jeg er helt på jordet? :-!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav kuuuli » tor 05.10.2006 4:16

Garage band, og reason stiller i to vidt forskjellige klasser.

Reson er mye mer profesjonellt over hele linja. Man kan ikke sammenligne dette.

Sammtidig vil jeg si reason har et genialt konsept i rewire, som gjør sammkjøring med de fleste andre program lekende lett.

Spesielt liker jeg dette i og med at ProTools ikke har noen softsynther "out of the box"

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav stian h » tor 12.10.2006 23:42

er veldig interesert i å lære mer om musikkredigering, (var tross alt en del av grunnen til at jeg svitsja til mac) men hvor kan jeg lære meg dette? internett eller noe?
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Arildo » tor 19.10.2006 10:03

Vel, stykket har potensiale, men trengs å jobbes litt mer med. Ville variert akkordene og instrumentasjon mer. F.eks kan du legge en klangflate i Horn, Fagott og Klarinett/evt strykere på akkordene. Egentlig synes jeg pianoakkordene ikke bør være der, dette kan andre instrumenter ta seg av, uten figureringen du har skrevet i venstre hånd.
Aller mest fraværende er utviklingen i stykket. Dvs. jeg føler ikke du går fra A til B. Prøv å starte rolig, holde igjen på instrumentene, bygg opp et større crescendo, bruk pauke (engelsk: timpani) i tillegg til cymbalen du har.

Lykke til videre.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Snarf » tor 19.10.2006 10:20

Kuuli, ProTools kjem med XPAnd inkludert, ein kraftig softsynth.
I tillegge er der masse freeware osv til RTAS på nett.

Reason kan ikkje kallast betre enn Garageband. GB er ein ekte DAW med mulighetar for innspeling av lyd, midisekvensering, etterarbeid osv.

Reason er genialt, men manglar mulighet for innspeling av lyd, og er derfor ikkje ein fullverdig DAW.

REason er rettogslett eit softwareinstrument med rec funksjon. Garageband er ein DAW.

And they´re both good.


FL Studio er ikkje til mac, og ligg egentlig langt under par samanlinkna med dei DAWane som er tilgjengelig til mac. FL kan samanliknast med GB. heilt grei, men begrensa samanlikna med Logic/DP/Cubase/PT/Nuendo. LItt meir Tracker-preg over den imo.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]