Gitarister og bassister

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav tg » ons 12.07.2006 20:09

chb skrev:jeg fikk en ide om en tråd hvor man kunne legge ut bilde av gitaren(e) sine! Hadde det vært noe? :-/


Ikke dum ide!
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Aphelion » tor 13.07.2006 4:33

hansi skrev:overrasket hvor få det er som nevner Hendrix her..


Ikke så rart, siden han lærte alt han kunne av Randy California :)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav earl » tir 25.07.2006 23:50

Vet noen hvor jeg evt. kan finne "presets" til min Roland GP-8 gitar prosessor?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Seven » ons 26.07.2006 0:19

Gitar: Frank Zappa
Bass: Jimmy Johnson (Allan Holdsworth)
Gitar 2000+ James Iha & Billy Howerdel - A perfect circle!
medlem i 238 måneder
 

Innleggav macjoachim » tor 17.08.2006 18:47

Trommisen i bandet mitt hadde Billy Cobham sitt gamle kit som han brukte når han var i Norge, og i Studio her faktisk! TAMA!

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Fantomas » man 28.08.2006 13:51

Hei Blomvik er det du som har postet kommentar på denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=TG-LJVVQpDI

var noe kjent med navnet skjø, sinnsyk tromming uansett

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Schpaux » man 28.08.2006 14:40

Jeg tror jeg skal kjøpe min første gitar nå.
Bor i Danmark, og her er det en butikkjede som heter Bilka (kan kanskje sammenlignes med OBS! i Norge).
De selger en gitar til 179 kr nå.
Faktisk helt grei å spille på også (iallefall bra nok til mine skills ;) )

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Fantomas » man 28.08.2006 14:44

joda, men jeg gjetter at du vil få problemer med halsen på den etterhvert, gjenganger på de aller fleste billigitarer

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Schpaux » man 28.08.2006 14:48

Det er absolutt godt mulig, men jeg har ikke så lyst til å bruke så mye penger på gitar til å begynne med.
Tror det er en grei gitar, bare for å se om den blir brukt, eller støver ned under senga...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Fantomas » man 28.08.2006 14:50

skjønner, men hvis du virkelig vil lære å spille gitar så hjelper det godt på motivasjonen å ha en skikkelig fet en som gjerne kosta skjorta og litt til. Da blir man liksom mere forpliktet til å øve. Det funker hvertfall for meg.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Lunchbox » man 28.08.2006 15:46

Er det mange her som har begynt å spille fordi de ville lære å spille feks yndlingssangen sin, eller synes det så tøft ut. Eller mer at du har vokst opp med instrumentet.

Jeg har altid hat tilgang på gitarer, så for min del var det bare å spille mer, og øve mer spesefikt på hva jeg ville få til.

Billy Sheenan er jo utrolig fet, samme med Stu Hamm. Myung forvirrer meg litt. Veit ikke altid om jeg synes han spiller fett, eller bare er der.

Spiller forøvrig på en Dean Edge q5 bass. Veit noen om noe sted de selger de, for jeg har lyst på en til. Synes det er en utrolig god bass. Min er like god etter 5 års bruk.
medlem i 234 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]