Kaizers Orchestra

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Kaizers Orchestra

Innleggav Fefas » man 12.06.2006 20:40

Hei hei.

Sikkert en god del som har hørt om Kaizers før, men tenkte jeg skulle informere folk om bandet/orkesteret/gruppa. Kaizers Orchestra består av 6 personer, såvidt jeg vet er det 5 rogalendinger og en østlending. Medlemmene av gruppa er som følger:

Trommer: Rune Mink Kaizer (29)
Pumpeorgel: Helge Omen Kaizer (30)
Gitar: Terje Killmaster Kaizer (28)
Gitar: Geir Hellraizer Kaizer (30)
Kontrabass: Øyvind Thunder Kaizer (31)
Vokal: Janove Sjakalen Kaizer (30)

De/vokalisten synger på norsk, rogalandsdialekt for å være nøyaktig. Måten de spiller og synger på er omtrent en ny sjanger vil jeg tro. De er vel en av få grupper som synger på norsk som har slått ann i utlandet. Sanger jeg vil anbefale dere å høre er som følger:

1: Blitzregn baby
2: Maestro
3: Kontroll på kontinentet
4: Ompa til du dør
5: Knekker deg til sist

Takk for oppmerksomheten og ha en videre god dag.
Håper på litt svar hvertfall.
:)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav annern » man 12.06.2006 20:45

Kaizers Orchestra er, etter min mening, for tiden norges beste liveband. Har sett de 2 ganger på rockefeller i tillegg til en del gratis utekonserter, og gleder meg til å se de på roskilde. Sitter med samtlige utgivelser i iTunes, så jeg kaller meg fan.

Og, ja. Dette kan anbefales! En av de tingene jeg legger merke til på konsertene er det store aldersspennet blant publikum. Tror Kaizers appellerer til et utrolig stort publikum.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Fefas » man 12.06.2006 20:46

Og glemte å legge til at de har en unik stil på scenen .. oljefat, gassmaske og slikt.

(:

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 12.06.2006 20:47

Kaizers Orchestra er et av verdens mest geniale band. De har en egen stil som gjør at de ikke bare er populære i Norge men også i utlandet trass deres språk og dialekt. Er utrolig morsomt å høre på Live At Vega albummet hvor du kan høre dansker synge med på rogalandsdialekt for full hals! Hærlige saker :)

For å få litt mer variasjon i anbefalningene vil jeg tilføye noen litt spesielle godbiter.

1. Resistansen
2. Sigøynerblod
3. Di Grind
4. Delikatessen

Kanskje dumt å ramse opp alle bra låter av Kaizers, da vil vi nesten ramse opp alle de har.

EDIT: Vil bare følge opp som andre å si at Kaizers også etter min mening er Norges beste liveband. De er helt sinnsykt bra live! Kun sett de to ganger, men blir vel fler. Eneste andre norske bandene jeg har sett som virkelig lager liv på scenen er Ralph Myers og Hurra Torpedo. (Johndoe er også blandt de bedre konsertopplevelser jeg har hatt i trange lokaler, men der var det ikke de som sto for bevegelsen, men de som sto for lydene som fikk publikum til å koke.)
Sist endret av Eriksson den man 12.06.2006 20:50, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav G-Mac » man 12.06.2006 20:50

Uff, ikke nevn det bandet. Var på konsert med de og måtte gå ut midt i konserten, holdt det ikke ut. Sorry ppl, men holder ikke ut Kaizers Orchestra....

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Kjelley89 » man 12.06.2006 20:51

EG VAR PÅ KAIZERS I HELGÅ! :D:D
Det tok heeeeilt av! 8-)
Utekonsert i Haugesund med 1500 kaizers fan.
Alle dei beste sangane blei spelt: Maestro, 170, KGB, Ompa te du dør, Bønn fra hellvete osv..

Eg digge digge Kaizers! <3
medlem i 216 måneder
 

Innleggav MacPetrus » man 12.06.2006 21:05

jeg skal poa en meget spesiell kaizers konsert den 19 juli..

da blir det konsert paa en stor soppelfylling... tenk dere noe mer ultemat en sted for det bandet enn det da...

les mer her: http://www.canalstreet.no/ontime.asp?doc_id=358
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Fefas » man 12.06.2006 21:09

Tar du med digitalt kamera og tar bilder/evt. filmer, MacPetrus ?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Kjelley89 » man 12.06.2006 21:10

Så nice :D
Det såg litt gøy ut :-)
Duu får kose deg da 8-)
medlem i 216 måneder
 

Innleggav MacPetrus » man 12.06.2006 21:20

skal absolutt få lagt ut litt bilder etc fra den kvelden..

skal jobbe for den festivalen i sommer.. men har HELDIGVIS fri den kvelden..

så bilder skal bli :)
medlem i 226 måneder
 

Innleggav svenlaurens » søn 03.12.2006 20:12

kaizers. ikveld. i tivoli, utrecht, holland. æg ska dansa ompa te æg daue.

btw, kaizers synger på jærsk, men janove har lagt om dialekta si til mer stavanger-aktige "pene" greier

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron